امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در گیاهان غیر آبزی و پاسخ پرسش مورد

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
15-09-2014، 08:46 PM,
#15
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
(15-09-2014، 03:22 PM)Am!r نوشته است: سلام
کود آهنتون به شرط اینکه تاریخ گذشته نباشه،کود مناسبیه.
کود کاملتون اگه کریستالون آبی باشه،باید توجه بشه که چند نوع کریستالون  آبی وجود داره که مشخصه همه شون فسفر پایین هست.برخی انواع منیزیم هم دارند که بویژه برای خاکها(و آبهای) فقیر از لحاظ منیزیم، بهتر هم هستند.بنابراین بهتر بود که از مشخصات روی کیسه اصلی اطلاع میداشتیم.
نکته دیگه اینکه این کود برای خاکهای قلیایی فرموله شده و بسته به نوع گیاه ممکنه برای خاکهایی که بر مبنای پیت یا کوکوپیت فرموله شده و حالت اسیدی دارند عملکرد ایده آل نداشته باشه.
علاوه بر همه اینها این کود دارای عنصر مس و در صورت اصل نبودن احتمالا دارای ناخالصی سرب هست و بر روی بسته کود آهنتون صراحتا ذکر شده که کود آهن مربوطه نباید با کودهای حاوی مس و سرب مخلوط بشه.کود آهن رو بهتره جداگانه و در نوبتی غیر از زمانیکه کود اصلی رو به گیاه میدید،استفاده کنید.
ضمن اینکه معمولا کودهای کامل خودشون دارای درصد مناسبی آهن هم هستند که برای گیاهان زینتی معمولا همون مقدار کفایت میکنه و تا گیاه علائم کمبود آهن رو بروز نداده نیازی به تغذیه با مکمل آهن نیست.(برای گیاهان زینتی.گیاهان مثمر رو تجربه ندارم)

سلام


با توجه به اینکه در حال حاضر این دو کود با هم ترکیب شدن و قابل تفکیک هم نیستن، بهتر نیست کلاً این کود رو کنار بگذارم و یک کود کامل تهیه کنم؟ کود قرمز یا سبز کریستالون؟ گل دهی رز آبشار طلایی و پیچ امین الدوله برام خیلی مهمه. با توجه به این موضوع، کود قرمز بگیرم یا همون سبز بهتر هست؟ یا برای گیاهان گلدار یک نوع و بقیه گیاهان نوع دیگری؟ و یا ... ؟

اضافه کنم که در حال حاضر من همین کود رو دارم با همان دوز یک چهارم در هر آبیاری به گیاهانم میدم و ظاهراً مشکلی هم پیش نیامده!

متشکرم
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، رزا ، P@RSA


پیام‌های داخل این موضوع
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی - توسط Neda Ariania - 15-09-2014، 08:46 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان