امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در گیاهان غیر آبزی و پاسخ پرسش مورد

پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
15-09-2014، 03:22 PM,
#14
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی
(14-09-2014، 09:34 PM)Neda Ariania نوشته است:
(03-09-2014، 11:54 PM)Am!r نوشته است: سلام
بهتره هر وقت شد آنالیز رو بذارید که چک کنم.
فعلا نیازی به تعویض نمیبینم مگه اینکه بعدا که آنالیزش رو میذارید دلیلی برای این کار باشه.
فعلا اگه میتونید دقیقا اندازه بگیرید که در هر وعده چند سی سی کود به آب اضافه میکنید...بعد حجم کود خالص رو تقسیم بر 4 بکنید و از این به بعد با هر آبیاری 1/4 دوز کوددهی داشته باشید.

سلام

بالاخره امروز تونستم از کودهایی که به گیاهان می دم عکس بگیرم. گلفروش، بسته کود آهن رو به مغازش اورده بود که عکسش رو ضمیمه پست کردم. می گفت اسمش سکوسترن هست که البته می بینید روی جعبه نوشته شده فروسترن! البته می گفت اصلاً نیست و به سختی پیدا می شه.

از طرفی کود کامل گیاهی هم که به رنگ آبی هست رو می گفت کود کامل گیاهی کریستال که فکر می کنم کریستالون باشه! می گفت در کیسه های بزرگ عرضه می شه و کیسه اصلی رو نداشت. مجبور شدم فقط از کود عکس بگیرم. ضمناً می گفت محصول آلمان هست که اگر کریستالون باشه هلندی هست.

در هر حال این 2 کود رو با هم ترکیب کرده و محلولی ساخته که به رنگ شربت آلبالو هست و من اون رو در یک ظرف نوشابه 1.5 لیتری دریافت کردم. از اوضاع گیاهانم اینطور به نظر می رسه که خیلی تأثیر مثبتی داره!

متشکرم
سلام
کود آهنتون به شرط اینکه تاریخ گذشته نباشه،کود مناسبیه.
کود کاملتون اگه کریستالون آبی باشه،باید توجه بشه که چند نوع کریستالون  آبی وجود داره که مشخصه همه شون فسفر پایین هست.برخی انواع منیزیم هم دارند که بویژه برای خاکها(و آبهای) فقیر از لحاظ منیزیم، بهتر هم هستند.بنابراین بهتر بود که از مشخصات روی کیسه اصلی اطلاع میداشتیم.
نکته دیگه اینکه این کود برای خاکهای قلیایی فرموله شده و بسته به نوع گیاه ممکنه برای خاکهایی که بر مبنای پیت یا کوکوپیت فرموله شده و حالت اسیدی دارند عملکرد ایده آل نداشته باشه.
علاوه بر همه اینها این کود دارای عنصر مس و در صورت اصل نبودن احتمالا دارای ناخالصی سرب هست و بر روی بسته کود آهنتون صراحتا ذکر شده که کود آهن مربوطه نباید با کودهای حاوی مس و سرب مخلوط بشه.کود آهن رو بهتره جداگانه و در نوبتی غیر از زمانیکه کود اصلی رو به گیاه میدید،استفاده کنید.
ضمن اینکه معمولا کودهای کامل خودشون دارای درصد مناسبی آهن هم هستند که برای گیاهان زینتی معمولا همون مقدار کفایت میکنه و تا گیاه علائم کمبود آهن رو بروز نداده نیازی به تغذیه با مکمل آهن نیست.(برای گیاهان زینتی.گیاهان مثمر رو تجربه ندارم)
autumn2
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، رزا ، P@RSA


پیام‌های داخل این موضوع
RE: پرسش و پاسخ در مورد گیاهان غیر آبزی - توسط Am!r - 15-09-2014، 03:22 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان