کلمات کلیدی
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 5803
یک گوزن زرد ایرانی در محوطه پارک پردیسان با شلیک گلوله کشته شد
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از سبزپرس، شب گذشته و در پی شلیک گلوله فرد یا افرادی ناشناس، یک گوزن زرد ایرانی که در داخل محدوده ای فنس کشیده شده در پارک پردیسان تهران و در مجاورت سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری می شد کشته شد.
این گوزن زرد حدودا ۶ ساله و نر بوده و بر اساس رادیوگرافی صورت گرفته سه گلوله به گردن حیوان اصابت کرده و باعث مرگش شده است.

[تصویر: http://www.raazebaghaa.org/forum/up/1390398963.jpg]

این واقعه نشان می دهد که گویا عده
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4396
تصویربرداری استثنائی از پلنگ ایرانی در حال تعقیب شکار در پارک ملی تندوره
 تصویربرداری استثنائی از پلنگ ایرانی در حال تعقیب شکار در پارک ملی تندوره 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: حدود ۱۰ روز قبل یکی از عکاسان خوش ذوق حیات وحش کشور در جریان سفر خود به استان خراسان رضوی موفق به ثبت تصاویری استثنائی از پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره شده است.
تصاویر تهیه شده توسط آقای علی برگر نشان می دهد یک پلنگ عظیم الجثه به منظور شکار، دسته ای کل و بز وحشی را تعقیب می کند. ثبت تصویر پلنگ ایرانی در حال تعقیب شکار در نوع خود بی نظیر است.
نویسنده: P@RSA - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3790
ضرب و شتم و خلع سلاح یک محیط بان و بروز تخلفات گسترده در پارک ملی دز
ضرب و شتم و خلع سلاح یک محیط بان و بروز تخلفات گسترده در پارک ملی دز


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش منابع آگاه و فعالان محیط زیست خوزستان گروهی از متخلفین در اراضی ملی حاشیه روستای صدرالذکر برخلاف قانون اقدام به تصرف بخشی از زمین های داخل پارک ملی دز نموده اند.


[size=medium]در تاریخ ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ زمانیکه محیط بانان جهت خلع ید این زمین از متصرفین وارد عمل می شون، خانواده متخلف که دامدار و کشاو
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3825
لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان کشف شد
لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز یکشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ لاشه یک پلنگ ایرانی در محدوده پارک ملی گلستان کشف و به این ترتیب متاسفانه پلنگ دیگری از طبیعت کشور حذف گردید.
بر اساس بررسی های اولیه این پلنگ حدود دو ماه پیش در جاده جنگل گلستان بر اثر برخورد با یکی از خودروهای عبوری زخمی شده اما تلف نمیشود و به جنگل پناه می برد ولی متاسفانه پس از مدتی بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.

نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4341
یک توله خرس قهوه ای پس از زنده گیری، در پاسگاه پارک ملی بمو مفقود شد!
یک توله خرس قهوه ای پس از زنده گیری، در پاسگاه پارک ملی بمو مفقود شد!


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بر اساس گزارشات دریافتی دیده بان از استان فارس،  روز گذشته یک توله خرس قهوه ای به دلیل نامعلومی تنها و بدون مادر خود وارد باغی در شهرستان مرودشت می شود.
به دنبال تماس صاحب باغ، نیروهای یگان محیط زیست مرودشت در محل حاضر شده پس از زنده گیری توله خرس را به اداره محیط زیست منتقل می کنند.
با دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس شب گ
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3863
کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان
کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عصر روز گذشته (۱۳۹۳/۲/۲) نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی گلستان حین گشت زنی با لاشه یک پلنگ ایرانی در محدوده ای بنام دره زاولی برخورد نمودند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: لاشه که متعلق به یک پلنگ نر جوان می باشد در فاصله ای اندک از جاده آسیایی در حالی مشاهده شده که اجزای بدن پلنگ توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده اما
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 3666
از یک یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی کویر تصویربرداری شد
از یک یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی کویر تصویربرداری شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: اوائل هفته جاری دوربین های تله ای بکار رفته در پارک ملی کویر تصاویر واضح و کم نظیری را از یک یوزپلنگ آسیایی به ثبت رساندند.
در این تصاویر زیبا که نیمه های شب تهیه شده است، نور حاصل از فلش دوربین توجه یوزپلنگ بالغ را به خود جلب کرده و یوز دقایقی را در مقابل دوربین ایستاده و با کنجکاوی به آن نگاه می کند.
پیش از این تصور می شد
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4154
پس از گذشت سال ها یک یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی گلستان مشاهده شد
پس از گذشت سال ها یک یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی گلستان مشاهده شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پس از گذشت سال ها از آخرین مشاهده یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی گلستان، عصر امروز (دوشنبه ۱۳۹۳/۷/۲۱) یکی از محیط بانان موفق به مشاهده یک یوزپلنگ آسیایی در داخل پارک ملی گلستان گردید.
احمد دباغیان مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان با اعلام این خبر گفت: مشاهده یوزپلنگ در ساعات ابتدایی امشب توسط آقای موسی ولیزاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان ما
نویسنده: behnam - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 4177
دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده به پارک پردیسان تهران منتقل شدند
دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده به پارک پردیسان تهران منتقل شدند
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده که مدتهاست در میاندشت خراسان شمالی و خارتوران سمنان در اسارت زندگی می کنند طی دو شب گذشته به پارک پردیسان تهران منتقل شدند.
کوشکی شب گذشته (سه شنبه ۹۳/۹/۱۱) از خراسان شمالی و دلبر امشب (چهارشنبه ۹۳/۹/۱۲) از سمنان به تهران انتقال یافتند.
این دو یوزپلنگ که سال ها بصورت جداگانه و در شرایط اسارت نگهداری می شدند به سایتی که از قبل در مح