کلمات کلیدی
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 15 - بازدید‌ها: 19794
هواشناسی جانوران
.
از نشانه های هوش و شعور جانوران، پیش بینی آنها از وضع هواست که انسان بدون داشتن ابزار و اسباب علمی دقیق قادر به تعیین و تشخیص آن نیست.

مثلاً مورچگان پیش از رسیدن سرمای سخت غیر معمول، برای مصونیت از سرما زمین را حفر کرده بدون آن فرو می روند. چنانکه در سال 1341 شمسی (1962 میلادی) که سکنه شمالی اروپا زمستان سختی را تحمل کردند. عده ای از حشره شناسان فرانسه مخصوصاً آنهایی که درباره زندگانی مورچگان مطالعات وسیعی دارند، کشف کردند که مورچه ها بر خلاف معمول، بیش از 60 سانتیم
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 9 - بازدید‌ها: 12567
شرم و حیای جانوران
.
شرم و حیا در انسان و حیوان، دلیل بر وجود عقل و فراست است زیرا از دیوانه و بی خِرَد انتظار شرم و حیا از خود نیست. اگر بی شرمی و پر روئی، بی عفتی و بی حیائی جهانگیر شود و برداشتن مرزهای عفاف، نشانه های تمدن گردد (چنانکه متأسفانه می شود) باز وجدان هر انسانی حکم می کند که حیا و عفاف ضرورت دارد و برای بقا و نظم اجتماع، لازم و واجب است.

_____________________
کتاب نطق و شعور جانوران
تألیف عباسعلی محمودی
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 9 - بازدید‌ها: 10710
خودکشی و مرگ جانوران
.
حیوانات هم مانند انسان ها گاهی دست به خودکشی می زنند ولی این عمل آنها بی جهت و بی علت نیست بلکه ریشه عقلائی دارد. برعکس خودکشی های افراد انسانی که دلالت بر بی خردی و دیوانگی آنها می کند زیرا غالباً به بهانه های کوچک و موضوعات کم ارزشی دست به خودکشی می زنند.

در این بخش، از "خودکشی جانوران" مطالبی بخوانید و مقایسه کنید.

_____________________
کتاب نطق و شعور جانوران
تألیف عباسعلی محمودی
نویسنده: Neda Ariania - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 7909
مروت و گذشت جانوران
.
دو حیوان همجنس که با هم کشتی بگیرند و یا به ستیز برخیزند، به محض اینکه حیوان مغلوب، فرار کند یا تسلیم شود، جنگ خاتمه خواهد پذیرفت و حیوان پیروز، خون حیوان مغلوب را نخواهد ریخت. به این معنی که اگر طرف مغلوب، حرکتی کند که علامت شکست باشد، دشمن او از حمله خودداری خواهد کرد.

این گذشت حیوانات نسبت به همنوع خود، علت زیست شناسی دارد؛ بیشتر اوقات حیوان مغلوب جوان است و به او فرصت داده می شود که زندگی کند و دفعات دیگر، شانس خود را بیازماید.

_____________________
کتاب نط