امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
کنید، خشونت عاملان را پلنگ معرفی تنکابن جایزه بگیرید علیه

عاملان خشونت علیه پلنگ تنکابن را معرفی کنید، جایزه بگیرید
16-01-2014، 01:28 PM,
#1
عاملان خشونت علیه پلنگ تنکابن را معرفی کنید، جایزه بگیرید
سبزپرس- گروه تشکلها و رسانه ها: بابک توتونچیان مدیرعامل تشکل مکتب حرمت حیات که صبح روز چهارشنبه در تجمع معترضان مقابل سازمان محیط زیست حضور داشت گفت: می توان البرز (پلنگ تنکابن ) را به نمادی برای مبارزه با خشونت علیه حیوانات تبدیل کرد و در این راستا آثار ارزشمند فرهنگی و هنری خلق نمود تا نسل های آینده بدانند خشونت های بشری چه عواقب جبران ناپذیری دارد.

[تصویر:  1389911141.jpg]
به گزارش سبزپرس، تشکل مردم نهاد ˈمکتب حرمت حیاتˈ به عنوان مسئول هماهنگی و ساماندهی تجمع مقابل سازمان حفاظت محیط زیست هدف از این تجمع را ایجاد هماهنگی و تعامل میان بدنه اجتماعی و سازمان حفاظت محیط زیست برای نیل به خواست دو طرف دانست.
توتونچیان در اعتراض به شکار حیات وحش گفت: دیدن تصاویر کشتن، شکار یا زجر کشیدن حیوانات بی گناهی مثل البرز، خشمی در بین حیوان دوستان، فعالان محیط زیست، فعالان حقوق حیوانات یا حتی شکارچیانی که درصدی از رحم نسبت به گونه های در حال انقراض و سایر گونه ها دارند، به وجود می آورد و نیاز است تا این خشم به صورت تجمع های مسالمت آمیز تخلیه شود.
وی افزود: چنین حرکت هایی که علاوه بر کاهش خشم بدنه اجتماعی، جرأت حضور و افزایش مطالبات مردمی در موضوعات محیط زیست و اجتماعی را افزایش می دهد.
او ابراز امیدواری کرد: با لغو دایمی مجوز شکار یا لغو پنج ساله مجوز شکار، شاهد تکرار حوادثی از این دست نباشیم و چنین تجمع هایی برای تشکر از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست شکل گیرد زیرا شکار هیچ تعادل و توازنی در طبیعت و حیات وحش برقرار نمی کند و حتی بر اساس اصول آفرینش چنین وظیفه ای بر عهده انسان نیست و خدواند آفریننده و کنترل کننده جهان خلقت است و تعادل آن را هم برعهده دارد.
مدیرعامل تشکل مکتب حرمت حیات خشونت علیه حیوانات و طبیعت را پیامد حضور و ورود غیرمعمول و غیرضروری انسان در این حوزه دانست و اضافه کرد: اگر قبح مساله شکار در بین مردم ایجاد شود، دیگر کسی به این سمت نمی رود و این تنها با آموزش و رفع تبعیض ها در صدور مجوز و رانت صدور مجوز شکار بر طرف می شود.
این فعال محیط زیست ادامه داد: اگر انسان ها دوست ندارند گونه های حیاتی وحشی همچون ببر و پلنگ و خرس وارد حیطه زندگی آن ها شوند، انسان ها هم باید از ورود و دخل و تصرف در زیستگاه های حیوانی و طبیعی پرهیز کنند زیرا با ادامه رویه دخالت و زیاده خواهی انسان در طبیعت، گونه های نادر گیاهی و حیوانی منقرض می شوند.
تسری بیمه یوزپلنگ آسیایی به تالاب ها و سایر گونه های حیات وحش
توتونچیان با اشاره به حرکت ارزنده سازمان حفاظت محیط زیست برای بیمه یوزپلنگ آسیایی خواستار ادامه چنین روندی برای رفع مشکلات تالاب ها و سیار گونه های حیات وحش شد.
او در مورد خواسته فعالان محیط زیست برای تصمیم گیری در مورد لاشه پلنگ البرز، گفت: اگرچه عده ای معتقد هستند این پلنگ باید در زادگاه خود دفن شود، اما عده دیگری نیز اعتقاد دارند با تاکسیدرمی این پلنگ با تمام آسیب ها و به همین شکلی که هست و نمایش آن برای عموم می توان تلنگری برای نسل های آینده داشت.
البرز نماد مبارزه با خشونت علیه حیوانات
مدیرعامل تشکل مکتب حرمت حیات افزود: می توان پلنگ البرز (پلنگ تنکابن ) را به نمادی برای مبارزه با خشونت علیه حیوانات تبدیل کرد و در این راستا آثار ارزشمند فرهنگی و هنری خلق نمود تا نسل های آینده بدانند خشونت های بشری چه عواقب جبران ناپذیری دارد.
توتونچیان با مقایسه سرانه کتاب و سرانه شکار یا آسیب به محیط زیست در کشور از سازمان حفاظت محیط زیست خواست پیگیر تصویب قانونی برای حمایت از حیوانات شود و به این واسطه ایران به عنوان بزرگترین کشور دموکراسی خواه و مرکز حقوق بشر در کل دنیا شناخته خواهد شد. زیرا تا انسان حقوق حیوانات را به رسمیت نشمارند، حقوق انسان ها و حقوق بشر را رعایت نمی کنند.
او همچنین با اشاره به تعداد اعضاء فعال مکتب حیات در داخل و خارج از کشور و اعلام آمادگی بیش از 1000 نیروی داوطلب علاقمند به خدمت برای حفظ محیط زیست، گفت: استفاده از این توان مردمی علاوه بر رفع بخشی از مشکلات بودجه ای سازمان، منجر به افزایش راندمان فعالیت های نیروی انسانی سازمان می شود، زیرا این نیرو با عشق و علاقه به محیط زیست فعالیت خواهد کرد.
اعطای جایزه نقدی به کسانی که عاملان کشته شدن پلنگ تنکابنی را معرفی کنند
توتونچیان در پایان اعلام کرد: این تشکل به کسانی که عاملان کشته شدن پلنگ تنکابنی را معرفی کنند، جایزه ای نقدی اعطا می کند.

برگرفته از :

کد:
http://isdle.ir/news/index.php?news=9574
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، MIRMOHAMADI ، Am!r ، P@RSA


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کشتار بیرحمانه یک کفتار در قم در آستانه روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات behnam 0 3,647 11-09-2014، 05:47 PM
آخرین ارسال: behnam
  کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان behnam 0 3,869 24-04-2014، 08:26 AM
آخرین ارسال: behnam
new3 لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان کشف شد behnam 0 3,831 18-03-2014، 01:00 PM
آخرین ارسال: behnam
notice هم اکنون اقدام کنید (همراه طبیعت باشیم) Neda Ariania 0 3,298 11-03-2014، 09:20 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
new3 چوپان فداکار به جای گلوله، گوسفند به پلنگ داد P@RSA 3 5,276 06-03-2014، 04:10 PM
آخرین ارسال: behnam
new3 کشتار و بریدن سر یک پلنگ ایرانی در شیروان shervin 2 5,725 06-03-2014، 11:58 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  بزرگواری کنید و دیگر هرگز خرس را نماد نفهمی نخوانید جناب بزرگواری عزیز! Neda Ariania 0 4,008 25-02-2014، 10:13 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  عامل کشتار البرز (پلنگ تنکابن) به تحمل ۶ ماه زندان محکوم شد behnam 0 3,497 23-02-2014، 09:00 PM
آخرین ارسال: behnam
  کشف لاشه تاکسیدرمی شده یک پلنگ ایرانی در مرز پیرانشهر behnam 0 3,650 17-02-2014، 11:17 AM
آخرین ارسال: behnam
  تصویربرداری استثنائی از پلنگ ایرانی در حال تعقیب شکار در پارک ملی تندوره behnam 0 4,404 13-02-2014، 09:20 AM
آخرین ارسال: behnam



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان