امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
خرید حیوانات با غیرمجاز برخورد سایت‌های می‌شود وفروش

با سایت‌های غیرمجاز خرید وفروش حیوانات برخورد می‌شود
09-01-2014، 05:46 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 09-01-2014، 05:48 PM، توسط behnam.)
#1
با سایت‌های غیرمجاز خرید وفروش حیوانات برخورد می‌شود
سبزپرس – گروه محیط طبیعی: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از برخورد با سایت‌های اینترنتی فروش حیات وحش خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مجوزی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای فروش حیوانات وحشی در اینترنت صادر نشده است. او همچنین از برخورد با رستوران‌هایی که پرندگان شکار ممنوع را سرو می‌کنند خبر داد.

به گزارش سبزپرس، «احمد علی کیخا» روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اوضاع محیط زیست در حوزه محیط طبیعی در شرایط مطلوبی نیست، افزود: بهره برداری از منابع طبیعی و رد پای اکولوژیکی در کشور 3.6 است یعنی بیش از 3.5 مرتبه بیشتر از ظرفیت منابع طبیعی کشور بهره برداری می شود.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در این شرایط ایده آل زندگی کنیم باید وسعت 3.6 را در ایران داشته باشیم، اظهار داشت: باید رفتار ها اصلاح و بهره برداری از منابع طبیعی و محیط زیست تعدیل شود.

برداشت 150 میلیارد متر مکعب از سطح آب های زیر زمینی در کشور

وی با اعلام اینکه در بسیاری از شهر ها با چالش و تنش منابع آبی مواجه هستیم، افزود: حدود 290 دشت یا سفره آب زیرزمینی در کشور خشک شده است که وسعت آن بیشتر از دریاچه ارومیه است.
کیخا با بیان اینکه در ابتدای انقلاب برداشت از سفره های آب زیر زمینی 50 میلیون متر مکعب بوده است ، افزود: این در حالی است که در این چند سال 150 میلیارد متر مکعب از سطح آب های زیر زمینی برداشت شده است که باید 3 الی 4 دهه صرفه جویی انجام شود تا به شرایط سالهای قبل برسیم.

مردم مطالبه احیای دریاچه ارومیه و تالاب هامون را دارند

این مقام مسئول احیای دریاچه ارومیه و تالاب هامون را مطالبه مردمی دانست و گفت: مهمترین چالش  استان خوزستان چالش زیست محیطی است که اکثر آن نیاز های پایه مردم است که باید مرتفع شود.
وی با اشاره به اینکه متوسط بارندگی در استان یزد حدود 50 میلی متر است و گسترش این استان در سطح بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: با رویکرد توسعه ای تضمینی بر ای تامین آب شرب این استان وجود ندارد چه برسد به طبیعت .

محیط زیست باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد

کیخا با تاکید بر اینکه امروز باید حل مسئله محیط زیست باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد،‌افزود: در چند ماه گذشته این موج در کشور ایجاد و ظرفیت خوبی در اجتماع به وجود آمده است و آن توجه مردم به محیط زیست است.
وی ادامه داد: رعایت مطالبات زیست محیطی در دولتمردان شکل گرفته است که این شرط لازم است اما کافی نیست و باید این حرکت هدایت و کنترل شود.

سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر شکار غیر مجاز پرندگان در استان های شمالی

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه این سازمان پیگیر جدی شکار غیر مجاز پرندگان در استان های شمالی به ویژه فریدونکنار است، اظهار داشت: برای این سازمان قابل قبول نیست که یک عده ای کار خلاف قانون انجام دهند و وظیفه داریم آنچه در قانون به سازمان حفاظت محیط زیست تکلیف شده است،‌عمل کنیم .
وی با بیان اینکه موضوع برخورد جدی با شکار غیر مجاز پرندگان به کلیه ادارت کل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ شده است،‌گفت: یگان حفاظت محیط زیست با رستوران هایی که از حیوانات شکار غیر مجاز برای طبخ استفاده می کنند نیز برخورد قاطع می کند.
کیخا با اعلام اینکه شورای تامین استان مازندران برای شکار غیر مجاز پرندگان در فریدونکنار با یگان حفاظت محیط زیست همکاری خواهد کرد، تصریح کرد: قرار است در جلسه ای با حضور استاندار مازندران این موضوع بطور ویژه بررسی شود. همچنین با پیگیری های سازمان حفاظت محیط زیست  بازاری که به طور خلاف و غیر مجاز این تبادلات در فریدونکنار انجام می شود، برخورد می شود.

مجوزی از سوی محیط زیست برای خرید و فروش حیوانات در اینترنت صادر نشده است

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه تاکنون هیچ مجوزی از سوی این سازمان برای خرید و فروش حیوانات در اینترنت صادر نکرده است، اظهار داشت : برای مقابله با خرید و فروش غیر مجاز حیوانات در سایت ها با ناجا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستان کل کشور مکاتبه شده است تا با متخلفین این موضوع برخورد جدی انجام شود.
کیخا در خصوص همکاری ژاپنی ها برای حل مسئله دریاچه ارومیه گفت: سازمان جایکا برای موضوع کشاورزی پایدار در دریاچه ارومیه اعلام آمادگی کرده است و قرار است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را دنیال کند.
وی ادامه داد: همچنین بزودی سازمان حفاظت محیط زیست میزبان کارشناسان UNDP  و سفیر ژاپن خواهد بود تا همکاری در قالب برنامه مدیریت دریاچه ارومیه بررسی شود.

 مجموعه اقدامات توسعه ای علت اصلی تلفات پلنگ در کشور

کیخا با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت از حیات وحش است، در خصوص تلفات اخیر پلنگ در ماه های گذشته گفت: به این موضوع نباید به صورت مقطعی نگاه و تحلیل کرد.
وی با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات توسعه ای به صورت جامع دست به دست هم دادند که این اتفاقات را شاهد هستیم، اظهار داشت: برنامه های توسعه از جمله راه سازی،‌خطوط انتقال برق، گاز ، نفت، تلفن،‌مکان یابی صنایع،‌گسترش سکونتگاه، گسترش بخش کشاورزی زیستگاه های حیات وحش مخصوصاً پلنگ و یوزپلنگ را تحت تاثیر قرار داده است و قلمرو گسترده این گونه ها را کاهش داده است.
این مقام مسئول ادامه داد : کاهش قلمرو و افزایش استرس های محیطی ناشی از توسعه بدون رعایت ضوابط زیست محیطی باعث گردیده است که این گونه ها برای رفع نیاز های خود با موانع زیادی از جمله حوادث جاده ای مواجه شوند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به احداث جاده ای در استان یزد که از مسیر زیستگاه یوزپلنگ آسیایی عبور می کند ؛ اشاره کرد و گفت: بدون شک با احداث این جاده تلفات یوزپلنگ افزایش می یابد که این موضوع توسط سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است.
وی در خصوص پلنگی که در تنکابن دچار قطع نخاع شده است، گفت: این پلنگ با توجه به ویژگی های حیوانات وحشی تا زمانیکه برای خود حیوان مشکل ایجاد نکند؛ حفظ می شود در غیر اینصورت هر تصمیمی و جمع بندی که کارشناسان تخصصی به آن برسند، انجام می شود.
کیخا در ادامه به تشکیل کمیته بحران برای بحث پلنگ در سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت : نقشه راه مدیریت گربه سانان به ویژه پلنگ در حال تدوین است .

امکان قانونی برای جذب کمک های مردمی برای حفاظت از محیط زیست وجود ندارد

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه این سازمان در جذب اعتبارات با محدودیت هایی مواجه است، تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی خواسته ایم در بودجه سال آینده امکان قانونی جذب و هزینه کردن کمک ها و هدایای مردم در ایران و خارج از کشور برای حفاظت از محیط زیست فراهم شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این امکان طبق قانون اجازه دریافت کمک ها به سازمان حفاظت محیط زیست وجود ندارد،‌افزود: همچنین از مجلس شورای اسلامی خواسته ایم تجهیزات و امکاناتی که از سازمان های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست دریافت می کند از حقوق گمرکی و عوارض معاف شود.

تولید سلاح های شکاری در کشور متوقف می شود

کیخا با اعلام اینکه آمار دقیقی از سلاح مجاز و غیر مجاز شکار در کشور وجود ندارد،‌ گفت: با توافق صورت گرفته با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح خط تولید سلاح شکاری در کشور تعطیل می شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امکان قاچاق اسلحه شکاری از طریق کشور های همسایه انجام می شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه دولت موظف است تعداد سلاح های شکاری را بر اساس ظرفیت حیات وحش تعدیل کند و این تعداد در حال حاضر بیش از ظرفیت حیات وحش کشور است .
 وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست تمایلی به عرضه سلاح شکاری به صورت رسمی و قاچاق ندارد و خواستار مقابله جدی استانداران با قاچاق سلاح و پرندگان شکاری در استان های مرزی است.

جرایم زیست محیطی در شورایعالی محیط زیست بازنگری می شود

احمد علی کیخا با اعلام اینکه جرایم زیست محیطی بازدارنده نیست،‌تصریح کرد: بزودی این جرایم در شورایعالی محیط زیست بازنگری می شود تا اثر بازدارندگی بیشتری داشته باشد.
همچنین وی با اعلام اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای هیچ مقام حاکمیتی مجوز شکار صادر نکرده است، گفت: امسال سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص 20 در صد سهمیه شکار خود استفاده نکرده است.

منبع :

کد:
http://isdle.ir/news/index.php?news=9552
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، amin ، P@RSA


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  حامیان حیوانات در کشتارشان سهیمند shervin 4 2,560 12-09-2019، 11:53 AM
آخرین ارسال: wrongturn
  تشکیل ستاد مردمی دفاع از حقوق حیوانات shervin 0 1,694 10-09-2019، 06:10 PM
آخرین ارسال: shervin
  یک یوزپلنگ آسیایی بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در استان سمنان تلف شد behnam 1 4,845 22-12-2014، 07:37 PM
آخرین ارسال: behnam
  کشف یک محموله بزرگ قاچاق حیوانات وحشی در استان تهران behnam 0 3,594 31-10-2014، 02:39 PM
آخرین ارسال: behnam
  کشتار بیرحمانه یک کفتار در قم در آستانه روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات behnam 0 3,638 11-09-2014، 05:47 PM
آخرین ارسال: behnam
  یک خرس قهوه ای بر اثر برخورد با خودرو در منطقه حفاظت شده ارسباران تلف شد behnam 0 4,529 06-09-2014، 08:47 PM
آخرین ارسال: behnam
  گلوله شکارچیان غیرمجاز پای یک ماده آهوی زیبا را قطع کرد behnam 0 3,997 12-07-2014، 12:46 PM
آخرین ارسال: behnam
new6 رکاب زنی قطر کویری ایران در حمایت از حیوانات Neda Ariania 0 3,792 13-03-2014، 07:20 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  شکارچی غیرمجاز دو کل وحشی به ۴۲ ماه زندان و ۵۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد behnam 0 4,160 25-02-2014، 11:01 PM
آخرین ارسال: behnam
  بدون تقدیر محیط زیست هم بروی حیوانات اسلحه نمی کشم Neda Ariania 1 4,601 19-02-2014، 10:28 AM
آخرین ارسال: shervin



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان