امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
این خون نشوید گیاه اگر دارید، مصرف از غافل فشار

اگر فشار خون دارید، از مصرف این گیاه غافل نشوید
09-10-2019، 08:17 PM,
#1
اگر فشار خون دارید، از مصرف این گیاه غافل نشوید
برنا : پرفشاری خون علاوه بر افت کیفیت زندگی، شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های کشنده قرار خواهد داد و خوشبختانه این شرایطی است که می‌توان بر آن غلبه کرد.

 قلب شما به همراه کلیه ها، لوزالمعده و مغز، تحت فشار خون بالا دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.
پرفشاری خون علاوه بر افت کیفیت زندگی، شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های کشنده قرار خواهد داد و خوشبختانه این شرایطی است که می‌توان بر آن غلبه کرد.
اگر فشار خون شما بالاتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه است، و اگر بدنبال راهکار‌های ساده برای حفظ سطح سالم فشار خون خود هستید، بشقاب غذا یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است.
انتخاب ۶ نوع ماده غذایی گیاهی و مصرف آن‌ها در روز به کاهش فشار خون شما در حد مطلوب کمک می‌کند.

 
گوجه‌فرنگی: حاوی مقادیر فراوانی لیکوپن است. این آنتی اکسیدان به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین غنی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های آ، ث و E بوده و دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز برای جلوگیری از فشار خون است.

 
سیر: دارای خواص متعددی است که از لخته و ضخیم شدن رگ‌های خونی جلوگیری کرده و همچنین به آسانی با عوارض ناشی از فشار خون بالا مبارزه می‌کند.

 
کرفس: حاوی موادی به نام سالیدس است و موجب آرام و گشاد شدن ماهیچه‌های اطراف رگ‌ها می‌شود. با گشاد شدن رگ‌ها خون با فشار کمتری حرکت می‌کند و فشار خون پایین می‌آید.

 
لوبیا: این ماده مغذی سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم است و به حفظ سطح فشار خون سالم کمک می‌کند. افرادی که روزانه یک فنجان لوبیا و دیگر حبوبات را مصرف می‌کنند، شاهد افت فشار خون خود هستند.

 
کاکائو: مطالعات محققان استرالیایی نشان داده است که اضافه کردن کاکائو به رژیم غذایی می‌تواند به دلیل وجود فلاونول در آن به کاهش فشار خون کمک کند و عملکرد رگ‌های خونی را بهبود بخشد. محققان دانشگاه هاروارد نیز اعلام کرده اند که شکلات تیره به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می‌کند.


موز: یک منبع فوق العاده از پتاسیم محسوب می‌شود و اثرات سدیم در افزایش فشار خون را خنثی می‌کند. بزرگسالان باید روزانه حدود ۴ هزار و ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم دریافت کنند و یک موز متوسط ۱۲ درصد از این میزان نیاز را برطرف می‌کند.



 
منبع: shahrekhabar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط P@RSA ، shervin ، رعنا ملکان ، soheil124 ، mehran ، AlirezA M ، shamim


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ترفندهای نگهداری از گل و گیاه رزا 0 102 21-09-2019، 06:31 PM
آخرین ارسال: رزا
  هفت نوع گیاه را قبل از مصرف، حتما بپزید رزا 0 96 21-09-2019، 06:16 PM
آخرین ارسال: رزا
  زیان‌هایی که گیاه خواری به بدن می‌رساند! رزا 0 121 10-09-2019، 04:55 PM
آخرین ارسال: رزا
  خاصیت باورنکردنی پنج گیاه برای از بین بردن چین و چروک رزا 0 146 10-09-2019، 04:47 PM
آخرین ارسال: رزا
pink flower گالری عکس ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران و جشنواره گل های پاییزی Neda Ariania 8 7,214 24-10-2014، 08:06 PM
آخرین ارسال: رزا
  ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران و جشنواره گل های پاییزی P@RSA 2 3,051 04-10-2014، 10:50 AM
آخرین ارسال: shervin



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان