امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
دستگیر تهران شدند عاملین وحش حیات قتل عام

عاملین قتل عام حیات وحش تهران دستگیر شدند
06-09-2014، 08:56 PM,
#1
عاملین قتل عام حیات وحش تهران دستگیر شدند
عاملین قتل عام حیات وحش تهران به همراه لاشه پنج بز و بزغاله وحشی در پارک ملی لار دستگیر شدند
 ۱۳ شهریور ۱۳۹۳
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ساعت ۱۸ عصر روز گذشته (چهارشنبه ۱۳۹۳/۶/۱۲) حوالی غروب آفتاب نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی لار در استان تهران حین گشت زنی در متوجه صدای شلیک گلوله در منطقه ارتفاعات منطقه الرم و آسمان کوه شدند.
رئیس ادراه پارک ملی لار در این باره گفت: با توجه به اینکه هوا در حال تاریک شدن بود و امکان جستجوی عاملین شلیک در ارتفاعات وجود نداشت، محیط بانان با احتمال اینکه شکارچیان قصد خروج از منطقه پس از تاریک شدن هوا را دارند به کنترل دقیق و تشدید بازرسی در خروجی های منطقه پرداختند.
نقی میرزاکریمی افزود: نهایتا ساعت ۱۲٫۳۰ نیمه شب یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با پنج نفر سرنشین که قصد خروج از منطقه را داشت در ایست و بازرسی پاسگاه محیطبانی قوشخانه متوقف و توسط محیط بانان مورد تفتیش قرار گرفت.

رئیس ادراه پارک ملی لار گفت: در جریان بازرسی از خودروی پژو هیچ مورد مشکوک یا ادوات جرمی مشاهده نشد اما محیط بانان که با شگردهای شکارچیان غیرمجاز آشنا بودند و می دانستند که معمولا برای خروج از منطقه ابتدا یک خودروی فاقد هرگونه آلت جرم از منطقه خارج می شود و در صورت امن بودن مسیر خروج، خودروی دوم که حاوی لاشه شکار، اسلحه و غیره است با فاصله زمانی کمی از خودروی اول از منطقه خارج می شود.
اما در صورت حضور محیط بانان و کنترل خودروها در خروجی های پارک، خودروی اول به خودروی حاوی ادوات جرم اطلاع داده و مانع از خروج آنها می شود.
محیط بانان به قصد پیدا کردن خودروی دوم، به سرنشینان پژو اعلام کردند که می توانند منطقه را ترک کنند اما توسط بی سیم به پاسگاه دوم (پاسگاه ایرا) که در حاشیه منطقه است اطلاع دادند که پژو حق خروج از منطقه را ندارد و باید توقیف شود.

نقی میرزاکریمی اظهار داشت: سه نفر از محیط بان بلافاصله سوار خودروی پیکاپ شده و به داخل منطقه رفتند تا خودروی دوم را که معمولا کمی عقب تر حضور دارد شناسایی کنند.
مامورین پس از دقایقی حرکت در مسیر خودروی پژو یک خودروی وانت مزدا را مشاهده کردند که با چراغ خاموش درحال دور زدن و دور شدن از محل بود و مشخص بود که توسط سرنشینان خودروی پژو در جریان ایست و بازرسی محیط بانان قرار گرفته و قصد دور شدن از محل را دارد.
محیط بانان به خودروی مزدا ایست دادند اما راننده مزدا پس از روشن کردن چراغ ها با سرعت بسیار زیاد مشغول فرار شد.

رئیس ادراه پارک ملی لار افزود: محیط بانان نیز با خودروی پیکاپ به تعقیب آنان پرداختند و در حین تعقیب و گریز متوجه شدند یکی از سرنشینان مزدا مشغول پرتاب کردن تعدادی کیسه و گونی از درون وانت به بیرون می باشد.
از آنجاییکه که خودروی مزدا بدون توجه به فرمان ایست مامورین با سرعت زیاد در حال فرار بود محیط بانان اقدام به شلیک مکرر تیر هوایی نمودند.
پس از شلیک های هوایی متعدد، محیط بانان موفق شدند خودروی مزدا  را متوقف کنند اما متخلفین با پای پیاده مشغول فرار شدند.

نقی میرزاکریمی گفت: محیط بانان بلافاصله وارد عمل شده و ۳ نفر از سرنشینان مزدا را دستگیر نموده و یک نفر از آنان در تاریکی شب موفق به فرار شد.
سپس محیط بانان به جستجوی مسیر فرار متخلفین پرداخته و کیسه هایی که از دورن وانت به بیرون پرتاب شده بود را پیدا کردند.
در جریان بازرسی از خودروی وانت مزدا و تفتیش کیسه های پرتاب شده از خودرو متاسفانه لاشه ۳ بز وحشی و دو راس بزغاله وحشی را کشف و ضبط نمودند.

نقی میرزاکریمی گفت: محیط بانان مستقر در پاسگاه محیط بانی ایرا نیز خودروی پژو را متوقف نموده و دو نفر از سرنشینان آن را بازداشت نمودند اما دو نفر سرنشینان پژو نیز به همراه اسلحه های بکار رفته در شکار متواری شده اند.
همچنین طی هماهنگی با مقام قضایی گوشی تلفن همراه شکارچیان غیرمجاز نیز توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت که در کمال ناباوری تصاویر متعددی از کشتار حیات وحش از جمله کل و بز وحشی، گراز و قوچ و میش وحشی بدست آمد.
پنج متهم دستگیر شده از شب گذشته در بازداشت بوده و صبح امروز پس از انجام بازجویی و تنظیم صورتجلسه به همراه مستندات موجود و پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس ادراه پارک ملی لار افزود: متهمین در جریان بازجویی ها هویت و مشخصات افراد متواری را فاش نمودند و هر پنج متهم با دستور مقام قضایی تا زمان بازداشت افراد متواری روانه زندان شدند.
متهمین از عشایر بومی منطقه لار هستند که تابستان ها را در لار بسر می برند و پاییز و زمستان از پارک خارج شده و در منطقه مسگرآباد تهران در حاشیه پارک ملی سرخه حصار تهران سکونت دارند.


منبع :

کد:
http://www.iew.ir/1393/06/13/28713
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، P@RSA ، shervin ، amin ، Fantsyday


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خانه را به تابوت حیات وحش تبدیل نکنیم mehran 0 1,669 28-09-2019، 08:26 PM
آخرین ارسال: mehran
  دشمنی با حیات وحش از کجا می‌آید؟ AlirezA M 0 1,663 21-09-2019، 07:12 PM
آخرین ارسال: AlirezA M
  عامل کشتار حیات وحش خوی از طریق یک عکس، شناسایی و بازداشت شد behnam 0 4,337 03-01-2015، 10:01 PM
آخرین ارسال: behnam
  عامل کشتار بی رحمانه پنج کل و بز وحشی در طبس بازداشت شدند behnam 0 4,083 08-12-2014، 10:32 AM
آخرین ارسال: behnam
  دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده به پارک پردیسان تهران منتقل شدند behnam 0 4,185 04-12-2014، 05:49 PM
آخرین ارسال: behnam
  کشف یک محموله بزرگ قاچاق حیوانات وحشی در استان تهران behnam 0 3,600 31-10-2014، 02:39 PM
آخرین ارسال: behnam
  عاملین کشتار دو خوک وحشی در کرمانشاه دستگیر شدند behnam 0 3,460 30-10-2014، 10:55 AM
آخرین ارسال: behnam
  ۸۰ هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله در آتش سوخت behnam 0 3,975 27-07-2014، 12:27 PM
آخرین ارسال: behnam
  عاملین کشتار ۹ خرگوش وحشی در دهاقان دستگیر شدند behnam 0 3,365 27-06-2014، 11:36 AM
آخرین ارسال: behnam
  عامل کشتار یک قوچ وحشی در خراسان جنوبی دستگیر شد behnam 0 3,469 28-05-2014، 08:41 PM
آخرین ارسال: behnam



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان