امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
broomensis برومنسيس دروزرا drosera

دروزرا برومنسيس / Drosera Broomensis
30-06-2014، 04:58 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 10-08-2014، 12:37 PM، توسط Am!r.)
#1
دروزرا برومنسيس / Drosera Broomensis

نام علمی : 
Drosera broomensis

نام عمومی :
ندارد

[تصویر:  1404091357.jpg]
دروزرا برومنسيس /  Drosera broomensis



خانواده:
Droseraceae

منشاء :
غرب استراليا ( "بروم" ،"دربي" در غرب كيمبرلي ،"ويندهام" درشرق  كيمبرلي و ...)

مشخصات ظاهری :
گياه چندساله(دائمي) علفي و بوته اي شكل با برگهاي خوابيده تا نيمه افراشته. دمبرگها بسيار باريك و كشيده هستند و طولي در حدود 4 سانتيمتر داشته و بين 0.5 تا 1 ميليمتر پهنا دارند.سراسر دمبرگها در هر دو طرف بوسيله كركهاي سفيد رنگ پوشيده شده و تراكم اين پرزها در گياهانيكه در شرايط خشك تر پرورش يافته اند بيشتر است.پهنك برگها كه همانند ديگر گونه هاي دروزرا از مژكهاي مجهز به غدد ترشح كننده شيره چسبناك و همچنين غدد ترشح كننده آنزيم هضم كننده پوشيده شده ، قطري در حدود 3 تا 3.5 ميليمتر دارد.ريشه ها بسيار باريك و بلند و در عين حال بسيار ضعيف هستند.زمان گلدهي در زيستگاه گياه {در نيمكره جنوبي} حدفاصل ماههاي  فوريه تا مارچ بوده و در شرايط پرورش مصنوعي احتمال گلدهي در تمام سال وجود دارد.گلهاي سفيد رنگ گياه كه اندازه گلبرگهاي آنها 3-5 ميليمتر در 5.5 ميليمتر است بر روي ساقه گلي به اندازه 15 تا 30 سانتيمتر كه برخلاف بسياري از گونه هاي پتيولاريس بدون كرك است ميرويند.تعداد گلها در هر ساقه گل به 50 عدد(يا بيشتر) ميرسد.

نور : زياد
 
رطوبت:
زیاد

بستر کاشت :
بسته به شرايط محيطي محل پرورش ميتوان از پيت موس، تركيب پيت و پرليت، پيت و ماسه سيليس يا تركيب پيت ،ماسه سيليس و پرليت استفاده كرد.همچنين در تركيب بسترهاي ذكر شده ميتوان بجاي پيت موس از خزه اسفاگنوم خشك هم استفاده كرد كه در داخل كشور كمياب است و نيازمند تعويض به موقع و منظم جهت پيشگيري از فشردگي و پوسيدگيست.
-( با توجه به حساسیت گیاهان حشره خوار به املاح اولا بستر مورد استفاده نباید از ترکیباتیکه آزاد کننده املاح هستند تشکیل شده باشد و ثانیا حتی بستر مناسب نیز باید پیش از استفاده به میزان کافی با آب مقطر یا آب دیونیزه شستشو داده شود که املاح موجود در آن به حداقل ممکن برسد.)
-از خاکهای حاوی کود استفاده نکنید

آبیاری : بهتر است گياهان بالغ در گلدانهاي كوچك با ارتفاع زياد و در زير گلداني حاوي آب نگهداري شوند.ارتفاع آب در تابستان بايد بالاتر و در زمستان پايينتر بوده و بهتر است در زمستان به زير گلداني اجازه خشك شدن داده شود و پس از چند روز مجددا اقدام به افزودن آب نمود.
توجه داشته باشيد كه اين گياه همانند ديگر خويشاوندانش در دسته پتيولاريس كامپلكس ،در صورت كاهش ميزان آبياري، كاهش زمان نوردهي (زير 10 ساعت) وارد دوره استراحت ميشود و جهت پيشگيري از پوسيدگي لازم است كه به محض محرز شدن ورود گياه به فاز استراحت (كه با خشك شدن تدريجي برگها و شكل گيري جوانه مركزي همراه است) ميزان آبياري را كاهش دهيد.
-به هیچ وجه از آبی که بیش از 90ppm املاح داشته باشد استفاده نکنید.
-در صورت گرم نگهداشتن دائمي گياه و نوردهي كافي ميتوان گياه را در  تمام طول سال بدون ورود به فاز استراحت،فعال نگهداشته و پرورش داد گرچه حتي در اينصورت نيز اين احتمال وجود دارد كه برخي نمونه ها وارد فاز استراحت بشوند.

تکثیر :
تقسیم بوته ،كاشت بذر ،قلمه برگ كامل و کشت بافت.

کود دهی : انجام نشود.اقدام به کوددهی به روشهای معمول و مشابه آنچه در مورد سایر گیاهان صورت می پذیرد ،منجر به مرگ گیاهان حشره خوار میشود.البته پرورش دهندگان باتجربه با رعایت یکسری اصول و قواعد اقدام به کوددهی میکنند اما بهتر است تنها به تغذیه با حشرات با اندازه مناسب یا کرم خونی (تازه یا خشک شده) اکتفا کرده و حتی در این صورت نیز نباید در تغذیه گیاه زیاده روی شود.

سایر اطلاعات :

مطالب مندرج در تاپيك : " دسته Petiolaris-complex " را مطالعه بفرماييد

برخی از منابع :
کد:
کد:
http://www.fleischfressendepflanzen.de/db/species.ffp?id=476
http://florabase.dpaw.wa.gov.au/browse/profile/17213
http://en.wikipedia.org/wiki/Drosera_broomensis
PHOTO:
http://images5.fotop.net/albums6/averyorchids
امیر حسین مهدیفر / 9 تير 1393
autumn2
پاسخ
 سپاس شده توسط P@RSA ، Neda Ariania ، Escoromeesk ، farhad-2007 ، AlirezA M ، رزا ، mehran ، shervin ، acoulaattig ، Fantsyday
16-10-2014، 07:19 PM,
#2
RE: دروزرا برومنسيس / Drosera Broomensis
سلام
آیا این گیاه مثل ونوس برای گرفتن حشره حرکت می کنه یا مثل اون کوزه ای ها هیچ حرکتی نداره و فقط حشره بهش می چسبه و هضم می شه؟
واقعا خوشگله
ممنون
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، AlirezA M ، Escoromeesk ، Fantsyday
16-10-2014، 11:52 PM,
#3
RE: دروزرا برومنسيس / Drosera Broomensis
(16-10-2014، 07:19 PM)رزا نوشته است: سلام
آیا این گیاه مثل ونوس برای گرفتن حشره حرکت می کنه یا مثل اون کوزه ای ها هیچ حرکتی نداره و فقط حشره بهش می چسبه و هضم می شه؟
واقعا خوشگله
ممنون
سلام
شاخکهای موجود روی پهنک برگ به سمت داخل(مرکز پهنک برگ) جمع میشه ولی دمبرگها حرکتی ندارند.
autumn2
پاسخ
 سپاس شده توسط رزا ، P@RSA ، AlirezA M ، mehran ، shervin ، Neda Ariania


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دروزرا دارويننسيس / Drosera darwinensis Am!r 2 4,136 25-10-2014، 10:58 PM
آخرین ارسال: Am!r
  دروزرا كدوكا / drosera caduca Am!r 3 5,130 25-10-2014، 10:57 PM
آخرین ارسال: Am!r



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان