امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
نیست شهری وحش های بوستان باغ

بوستان های شهری باغ وحش نیست
20-05-2014، 12:52 PM,
#1
new1  بوستان های شهری باغ وحش نیست
هشدار محیط زیست به مردم؛


بوستان‌های شهری باغ وحش نیست



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بوستان شهری صرفاً تعریف تفریحی و تفرجی خاص خود را دارد وکارکرد باغ وحش ندارد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمد هادی حیدرزاده درحاشیه مراسم افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب باغ وحش ارم  گفت: باغات وحش در دنیا اهداف و ماموریتهای خاصی را دنبال می‌کنند و مجموعه باغ وحش ارم نیز از این مجموعه مستثنی نیست.




وی انتقال باغ وحش ارم از زون مسکونی به مکانفعلی را یک اقدام زیست محیطی عنوان کرد وافزود: یکی از مهمترین ماموریتهای چنین مجموعه‌هایی بحث آموزشی و تحقیقاتی است که دانش آموزان و دانشگاهیان از نزدیک می‌توانند رفتار شناسی حیوانات را مورد بررسی قرار داده و از تجمع و تنوع گونه‌های جانوری در راستای انجام تحقیقات لازم استفاده نمایند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران  ادامه داد:یکی دیگر از ماموریتهای این مجموعه‌ها بحث حفاظتی آن است که غالبا گونه‌های در حال انقراض و یا کمیاب در این مجموعه‌ ها نگهداری می‌شوند و ضمن حفاظت و مراقبت از آنها گاهاً برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص انتقال ژنتیک این گونه‌ها انجام می‌شود.


حیدرزاده از استفاده تفرجی باغ ‌های وحش توسط مردم به عنوان یکی دیگر از ماموریتهای این مجموعه‌ها نام برد که این خود از مصادیق کم شدن فاصله انسان و طبیعت است.


وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با نگاه تعاملی و حمایتی به این مجموعه توجه دارد که البته رعایت الزامات شاخص های زیست محیطی و انجام کامل قوانین در این میان بدیهی و مورد انتظار است.


حیدرزاده با اشاره به اینکه نوع نگهداری حیوانات و حفظ سلامت کامل گونه ها باید از اولویت برنامه های این مجموعه باشد گفت: با توجه به خصوصیات تفرجی و الزامات حفاظتی گونه ها در این باغ وحش از توسعه کمی و کیفی این مجموعه حمایت می کنیم و در واقع باید برای حیات وحش این مجموعه ها ، شبیه سازی زیستگاههای طبیعی حیوانات در اندازه کوچکتر در دستور کار برنامه های مدیریت باغ وحش قرار گیرد.


حیدرزاده با بیان اینکه با نگهداری حیوانات در بوستان‌های شهری به شدت مخالف هستیم گفت: کاربری و استفاده بوستان‌های شهری با باغ‌های وحش نباید در یک ردیف قرار گیرد.


وی افزود: توجیهی ندارد که مردم برای دیدن حیات وحش به بوستان‌های شهری مراجعه نمایند، چرا که بوستان شهری صرفاً تعریف تفریحی و تفرجی خاص خود را دارد.


در ادامه این مراسم، جدیدساز مدیرعامل هولدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستعضفان گفت: رعایت مسائل زیست محیطی را جزء واجبات کاری خود میدانیم چرا که هم سلامت حیواناتی که به نوعی در محدوده ی این باغ وحش نگهداری می شوند باید حفظ شوند و هم استاندارهای ایمنی و سلامت مردم باید به دقت رعایت شود‌.


وی همچنین افزود: از پیگیری‌های محیط زیست حسن استفاده را می بریم، چراکه باعث تسریع در انجام تکالیف و وظایف مربوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی می‌شود و هدف ما این است که نهایتاً با ایجاد یک مجموعه مطلوب‌، فضای مناسب و امنی را برای تفریح و تفرج مردم ایجاد نماییم.


شایان ذکر است؛ سیستم تصفیه فاضلاب باغ وحش ارم صبح امروز با حضور حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، جدیدساز مدیرعامل هولدینگ سیاحتی و تفریحی بنیاد مستعضفان، معتمدنیا معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 19 جرائم پزشکی - دارویی و زیست محیطی و حسینی بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه 19 تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.


گفتنی است،‌ ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب مذکور 60 متر مکعب در شبانه روز و طول شبکه جمع آوری فاضلاب حدود 1400 متر می باشد. در این شبکه 44 عدد منهول، 3 واحد چربی گیر و یک سیستم کلر زنی اتوماتیک پیش بینی گردیده است.


منبع:
mihannews.com
پاسخ
 سپاس شده توسط MIRMOHAMADI ، Neda Ariania ، farhad-2007 ، Escoromeesk ، Theovihoojeta ، Fantsyday


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  هیچ اثری از توله خرس های رودان نیست P@RSA 0 3,033 22-02-2014، 09:03 AM
آخرین ارسال: P@RSA
  کیفیت پایین بنزین تولیدی عامل اصلی آلودگی هوا / چاره‌ای جز واردات بنزین نیست shervin 0 3,502 19-02-2014، 02:05 PM
آخرین ارسال: shervin



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان