امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
تولید نفت آلاینده وزیر و است بنزین از خارج قطعا استاندارد پتروشیمی ها

وزیر نفت: بنزین تولید پتروشیمی ها قطعا آلاینده و خارج از استاندارد است
27-02-2014، 03:38 PM,
#1
وزیر نفت: بنزین تولید پتروشیمی ها قطعا آلاینده و خارج از استاندارد است
 وزیر نفت: بنزین تولید پتروشیمی ها قطعا آلاینده و خارج از استاندارد است



پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: وزیر نفت گفت: بنزین پتروشیمی ها بنا به گزارش شرکت پالایش و پخش آلاینده و خارج از استاندارد است و در تهران توزیع نمی شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر، بیژن نامدار زنگنه در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به بحث آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: درباره رفع آلودگی هوا در تهران و بقیه شهرهای بزرگ طرحی در وزارت نفت در دست اجراست و دولت نیز به طور کلی درخصوص مسئله آلودگی شهرهای بزرگ به ویژه تهران بسیار حساس است و ادامه این آلودگی ها قابل قبول نیست و باید رفع شود.
وی افزود: یک بحث درباره رفع آلودگی هوا، حمل و نقل و اصلاح ناوگان حمل و نقل عمومی است و بحث دیگر در حوزه سوخت است.
زنگنه گفت: در حوزه سوخت یکی از زمینه های آلودگی، کیفیت سوخت است که البته فقط کیفیت سوخت مطرح نیست بلکه کیفیت خودروهای تولیدی نیز مناسب نیست و منجر به آلودگی می شود.
وی ادامه داد: آنچه که بر عهده وزارت نفت بوده این است که ما در تهران و کرج بنزین پاک و نفت و گاز بدون گوگرد توزیع می کنیم و درخواست ما نیز این است که در تهران خودروهای گازوئیلی ارائه شود.
وزیر نفت درباره بنزین پتروشیمی ها نیز گفت: بنا به گزارش شرکت پالایشگاه و پخش، این بنزین قطعا آلاینده و خارج از استاندارد است که در تهران توزیع نمی شود و در دولت نیز توافق شده است در سال ۹۳ هیچ بنزین دریافتی از پتروشیمی نداشته باشیم و بنزین مورد نیاز را از جاهای دیگر مانند واردات تأمین کنیم مگر اینکه شرایط خیلی حاد باشد.
وی ادامه داد: ما وظیفه خود را در بحث سوخت شامل بنزین،‌ نفت و گاز در تهران و کرج و در شهرهای بزرگ قطعا ‌انجام خواهیم داد.
زنگنه گفت: در بحث کمک به حمل و نقل عمومی مدیریت شهری هر تعدادی که امکان تأمین و خرید ماشین یا واگن های مترو را دارد ظرفیت حمل و نقل خود را بالا ببرد و ما با یک قرارداد متقابل این هزینه را از طرف وزارت نفت تأمین و بازپرداخت می کنیم.
وی افزود: ما اکنون این امکان را در دست داریم که هر چه مدیریت شهر تهران ناوگان حمل و نقل خود را اصلاح کند و یا واگن های متروی خود را اضافه کند کمک کنیم و حتی دولت این آمادگی را دارد که ناوگان تاکسیرانی را بطور کامل عوض کند. نتیجه این عملکرد کاهش آلودگی خواهد بود و برای ما نیز نتیجه آن مسلما کاهش مصرف خواهد بود. بطور مثال اگر مصرف خودرو از ۷۰ لیتر به ۳۰  لیتر کاهش یابد ارزش صادراتی آن ۴۰ لیتر را به شما کمک می کنیم.
بیژن نامدار زنگنه فزود: اکنون بر اساس گفته مدیریت شهری سه میلیون مسافر با مترو جابجا می شوند که مدیریت شهری این آمادگی را دارد آن را به هفت میلیون برساند که ما آمادگی داریم هزینه افزایش ظرفیت این چهار میلیون مسافر اضافی از طریق مترو را به شهرداری بازپرداخت کنیم.
زنگنه در ادامه گفت: اکنون موتورسیکلت ها از آلاینده سازان مهم تهران هستند که دولت این آمادگی را دارد تا کمک کند موتورهای برقی جایگزین آنها شود تا هم آلایندگی را کم کنیم و هم منجر به کاهش مصرف شود.
وزیر نفت افزود: وانت های نیسان که هر کدام منبع آلایندگی هستند حداقل از تهران بیرون بروند و وانت های جدید وارد شود و ما نیز کمک می کنیم که با این طرح هم آلایندگی را کم می کنیم و هم مصرف انرژی کاهش پیدا کند که هم منابع کشور هدر نرود و هم با آلایندگی خود را نابود نکنیم.

برگرفته از :

کد:
http://www.iew.ir/1392/12/06/22458
پاسخ
 سپاس شده توسط Neda Ariania ، amin ، P@RSA ، shervin


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کیفیت پایین بنزین تولیدی عامل اصلی آلودگی هوا / چاره‌ای جز واردات بنزین نیست shervin 0 3,502 19-02-2014، 02:05 PM
آخرین ارسال: shervin



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان