امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
در طبیعی حفاری نمی‌شود انجام میراث جهان نفتی مناطقِ

حفاری نفتی در مناطقِ میراث طبیعی جهان انجام نمی‌شود
09-02-2014، 10:10 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 09-02-2014، 10:11 AM، توسط Neda Ariania.)
#1
حفاری نفتی در مناطقِ میراث طبیعی جهان انجام نمی‌شود
کمپانی نفتی «توتال» تاکید کرد:
 حفاری نفتی در مناطقِ میراث طبیعی جهان انجام نمی‌شود


کمپانی «توتال» متعهد شده که هیچ‌گونه حفاری نفتی را در مناطق تحت عنوان «میراث طبیعی یونسکو» انجام نخواهد داد.


سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: کمپانی «توتال» فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی‌های نفت و گاز جهان متعهد شده که هیچ‌گونه حفاری نفتی را در مناطق تحت عنوان «میراث طبیعی یونسکو» انجام نخواهد داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در گزارش این سازمان آمده است: این غول بزرگ انرژی جهان با ارسال نامه‌ای این خبر را تایید کرد که در هیچ یک از بالغ بر 200 منطقه عضو میراث طبیعی جهان اقدام به حفاری و استخراج نفت و گاز نخواهد کرد.

«جولیا مارتن لیفوره»، دبیرکل اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) نیز می‌گوید: این تعهد کمپانی توتال به وضوح نشان می‌دهد فعالیت در مناطق میراث طبیعی جهان در میان گزینه‌های شرکت‌های متعهد استخراجی نفت و گاز جایی ندارد. این مسئله ما را امیدوار می‌کند که کمپانی‌های نفت و گاز و معدن‌ در آینده به طور کلی از مسئولیت خود در قبال حفاظت از مناطق بسیار باارزش و غیرقابل جایگزینی در کره زمین آگاه خواهند شد.

بنابر این گزارش که به نقل از پایگاه اینترنتی «مونگابی»، منتشر شده است، به دلیل سهولت در دسترسی به سوخت‌های فسیلی، روز به روز بر کمپانی‌هایی که در مناطق حفاظت‌شده به اکتشاف نفت و گاز اقدام می‌کنند، افزوده می‌شود. به عنوان مثال شرکت بین‌المللی «سوکو اینترنشنال» عملیات تحقیقاتی - اکتشافی را در پارک ملی «ویرونگا» واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو برعهده دارد. از سوی دیگر شرکت نفتی آرژانتینی «پلاس پترول» نیز به انجام عملیات اکتشافی در منطقه حایل پارک ملی «مانو» در پرو مشغول است. جالب اینجاست که هر دو پارک ملی «ویرونگا» و «مانو» جزو میراث طبیعی جهان محسوب می‌شوند.

در واقع اطلاعات اخذ شده در سال 2011 میلادی نشان می‌دهد که یک چهارم میراث طبیعی آفریقا از سوی کمپانی‌های نفت و گاز یا معدن تهدید می‌شود. چنین بهره‌برداری‌هایی از این مناطق سبب بازپس‌گیری عنوان میراث طبیعی از این مناطق می‌شود. به عنوان مثال، سازمان ملل متحد در سال 2007 میلادی پس از اینکه کشور عمان با هدف توسعه صنایع نفت و گاز و استخراج نفت، وسعت منطقه حفاظت‌شده «اوریکس» را کاهش داد، عنوان «میراث طبیعی» این پارک را باطل کرد.

___________________
برداشت از: mohitzist.ir
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط shervin ، Am!r ، P@RSA


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ترسناک‌ترین حشره جهان شناسایی شد behnam 0 4,442 03-08-2014، 09:29 AM
آخرین ارسال: behnam
  پیرترین پرنده جهان در 63 سالگی مادر شد! behnam 0 3,748 17-02-2014، 12:24 PM
آخرین ارسال: behnam



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان