امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
جامعه با گزارش میثاق ایسنا از همایش مدنی مسئولان

گزارش ایسنا از همایش میثاق جامعه مدنی با مسئولان
27-01-2014، 11:18 AM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 27-01-2014، 11:30 AM، توسط Neda Ariania.)
#1
گزارش ایسنا از همایش میثاق جامعه مدنی با مسئولان
گزارش ایسنا از همایش میثاق جامعه مدنی با مسئولان

سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست شب گذشته میزبان هنرمندان، تشکل‌های زیست محیطی، نماینده سه وزارت خانه نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت و جامعه دانشگاهی برای امضای میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای داشتن آسمان آبی بود.

[تصویر:  1390852743.jpg]


به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، نورالدین زرین کلک - انیمیشن ساز، موسی غنی نژاد، رحمانیان - مدیر مسئول روزنامه شرق، مه لقا ملاح - مادر محیط زیست ایران، کامبیز نوروزی - حقوقدان، میرزا خانی - اقتصاددان، مریم طوسی - قهرمان دوی ایران، صادق زیباکلام، رویا تیموریان، عبدالرضا درویش، فرهاد توحیدی - رئیس خانه سینما و منیژه حکمت در این مراسم به سخنرانی پرداختند.



همچنین دائمی - معاون برنامه‌ریزی وزارت نیرو، صالحی نیا - معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و اردشیری - مدیر کل بهداشت ایمنی و محیط زیست وزارت نفت به نمایندگی از وزرای این وزارتخانه‌ها در این جلسه حضور پیدا کرده بودند که به دلیل عدم شرکت وزیران این وزارتخانه‌ها در همایش با وجود قول مساعدی که برای حضورشان داده بودند از طرف رییس سازمان حفاظت محیط زیست اجازه سخنرانی نیافتند.




پیشنهادات طنزگونه‌ زرین‌کلک برای حل مشکل آلودگی هوا


این مراسم با سخنرانی نورالدین زرین کلک هنرمند قدیمی سینمای انیمیشن آغاز شد که سخنانش را طنز گونه و در نتیجه مشورت با نوه‌اش دانست و سه راهکار را برای حل مشکل هوای تهران مطرح کرد و گفت: ابتدا برج‌ها و دکل‌های مخابراتی را که برای پارازیت هستند، بردارند و روی هر کدام پنجاه پنکه برقی روشن کنند تا همه هوای کثیف را به بیرون هدایت کنند.



وی ادامه داد: راه دیگر این است که هواپیماهایی که تعداد سقوط‌شان زیاد است، به جای افتادن بیایند و موتورهای جت‌شان را جدا کنند و آن را در وسط شهر قرار دهند تا با روشن کردن یک دفعه‌ای آن، هوای آلوده را به سمت گرمسار بفرستند.



زرین کلک، سومین پیشنهاد نوه‌اش را قرار دادن تعداد زیادی سگ و گربه بر روی تردمیل عنوان کرد و گفت: آنقدر این سگ و گربه‌ها بدوند و هوای تهران را تنفس کنند تا این هوا تمیز شود.


[تصویر:  1390828469.jpg]
میثاق جامعه مدنی با مسوولان محیط زیست برای آسمان آبی



درخواست مادر محیط زیست ایران برای تاسیس وزارتخانه


مه‌لقا ملاح مادر محیط زیست ایران با اشاره به تحقیقاتی که در سال 56 بر روی موضوع آلودگی هوای تهران انجام شده، گفت: تهران حتی ظرفیت چهار میلیون نفر را هم ندارد، اما با این حال در یک مدت کوتاه جمعیت ثابت آن را به 17 میلیون و جمعیت شناور آن را به 3 میلیون افزایش داده‌ایم.



مادر محیط زیست ایران ادامه داد: تمام کارشناسان دنیا اتفاق نظر دارند که زمین ظرفیت هفت میلیارد جمعیت کنونی را نیز ندارد، اما با این حال روزی یک میلیون نفر به جمعیت کره زمین اضافه می‌شود که نشان می‌دهد مدیران این ظرفیت را درک نکرده‌اند.



وی ادامه داد:‌ در شهری که روزی 1960 خودرو شماره‌گذاری شده و تمام کارخانه‌های آن دست دوم و آلاینده هستند نمی‌توان انتظار هوای پاک داشت.



این فعال محیط زیست با بیان اینکه باید وزیر محیط زیست داشته باشیم، افزود:‌در این صورت هیچ کس حق نخواهد داشت حرکتی در جهت تخریب محیط زیست انجام دهد؛ اما با این حال هیچ مدیرمناسبی در این زمینه نداشتیم و تمام مسئولین فقط به ظاهر کار نگاه می‌کنند.



ملاح اضافه کرد: در حال حاضر دو میلیون حاشیه‌نشین در شهر تهران داریم با وجود آنکه 20 هزار روستا خالی از سکنه باقی مانده‌اند. بنابراین باید اقتصاد را به خارج از شهرها بیاوریم.



به گزارش ایسنا، علیرضا معماریان - دامپزشک در این همایش اظهار کرد: تهدید اصلی حیات وحش ایران شکارچی‌ها نیستند؛ بلکه این دامداران و مردم محلی هستند که این مشکلات را به وجود آورده‌اند. اما هیچ کس پاسخگو نیست که چرا اصلا در منطقه حفاظت شده باید دامی وجود داشته باشد که بخاطر آن پلنگ‌ها کشته شوند.



وی دامپزشک «البرز، پلنگ تنکابنی بود که در آخر زندگی‌اش به مرگ آرام سپرده شد»، ادامه داد: همه افراد جامعه ایران نمی‌فهمند که حق حیوانات چیست و یا اینکه گونه‌های شاخص چه اهمیتی برای زیستگاه‌ها دارند بنابراین باید برنامه ریزی‌ها را به سمت این افراد برد.



این دامپزشک ادامه داد: در هیچ جای دنیا مانند ایران سیستم دامداری در جنگل‌ها وجود ندارد چرا که این نوع دامداری نه اقتصادی است و نه بهداشتی؛ و از همه مهمتر این روش غیر زیست محیطی است.



معماریان تاکید کرد: می‌شود فرهنگسازی را از بچه‌ها آغاز کرد اما حیات وحش ایران آنقدر فرصت ندارد که به آن زمان برسیم و سازمان حفاظت محیط زیست نیز آنقدر قدرت ندارد که بتواند تنهایی اقدامی انجام دهد.



وی در آخر تابلویی از پلنگ ایرانی را به پاس خدمات معصومه ابتکار به وی هدیه کرد.




نهایت اقتصاد به متهم اصلی در تخریب محیط زیست تبدیل شده


علی میرزا خانی اقتصاد دان در همایش میثاق جامعه مدنی با مسئولان برای آسمان آبی اظهار کرد: بحران محیط زیست از زوایای مختلفی بررسی شده، اما بیشتر از آن زاویه به این موضوع نگاه شده که در نهایت اقتصاد به متهم اصلی در تخریب محیط زیست تبدیل شده است که با این نوع سیاستگذاری در ایران طبیعی است که اقتصاد متهم اصلی باشد.



وی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند که تخریب محیط زیست نتیجه طبیعی توسعه است و گریزی از آن نیست و برخی اقتصادی‌های عاشق توسعه نیز معتقدند که برای رسیدن به توسعه می‌توان به هر قیمتی که شده هزینه‌های زیست محیطی به جامعه تحمیل کرد؛ اما با رجوع به مفاهیم بنیادی اقتصادی می‌توان گفت که این دیدگاه برعکس اصولی است که اقتصاد بر آن تکیه دارد.



این اقتصاددان ادامه داد: نگاه نادرستی که بی توجهی به محیط زیست را در فرآیند توسعه مشروعیت می‌بخشد ریشه در دیدگاه نادرست مشروعیت پیگیری نفع شخصی در اقتصاد دارد و اگر خط قرمزی در توسعه وجود نداشته باشد طبیعی است که تجاوز به محیط زیست حداقل عارضه آن باشد.



میرزاخانی با بیان اینکه جان و مال و ناموس غیر خود تماما در محدوده پیگیری منافع شخصی تعریف می‌شود، افزود: متاسفانه این نگاه در توسعه وجود ندارد در حالی که همانگونه که هیچکس نمی‌تواند وارد حریم جان و مال و آزادی دیگران شود، حق ندارد به مالکیت مشاع محیط زیست تجاوز کند.



وی با بیان اینکه باید عوارض زیست محیطی اخذ شود افزود: مشاهده می‌کنیم که ورود خودروها به شمال کشور و سواحل شمالی به راحتی امکان‌پذیر است در حالی که می‌توان با متناسب با قیمت خودروها عوارض اخذ کرد و آنرا برای حفاظت از محیط زیست هزینه کرد.



این اقتصاددان تصریح کرد: در حال حاضر می‌بینیم که در هیچ جای دنیا کشوری مانند ایران را نمی‌توان پیدا کرد که استفاده از مواهب طبیعی نه تنها هزینه‌ای برای برخی ندارد؛ بلکه به دلیل سیاست‌های غلط عده‌ای از افراد سال به سال به دارایی‌هایشان اضافه کرده و توجهی به موضوع محیط زیست ندارند.



میرزاخانی تاکید کرد: یافتن تدابیر برای مقابله با ویرانی محیط زیست چندان نیاز به کار طاقت فرسا نداشه و راه حل‌های آن موجود است؛ چرا که این راه حل‌ها در بیشتر دنیا آزمون خود را پس داده و صیقل یافته آن در اختیار ما قرار گرفته است.




وزرا پشیزی ارزش برای جمعیتی که بر اثر آلودگی هوا می‌میرند قائل نیستند


به گزارش ایسنا، کامبیز نوروزی - حقوقدان با اشاره به عدم حضور وزیران با وجود قول مساعدی که برای حضور در این همایش داده بودند، ابراز عقیده کرد: وزرایی که پشیزی ارزش برای جمعیتی که بر اثر آلودگی هوا می‌میرند قائل نیستند بیش از این هم نمی‌توانند کاری انجام دهند و شک ندارم که اگر قرار بود در این همایش قراردادهای چندصد هزار دلاری منعقد شود حتما حضور پیدا می‌کردند.



وی ادامه داد: بی‌دقتی‌ها و بی‌توجهی‌ها به موضوع محیط زیست کار را به فاجعه کشانده به گونه‌ای که شاهد خشکی تمام دریاچه‌ای هستیم که به عقیده کارشناسان یک فاجعه منطقه‌ای محسوب می‌شود.


[تصویر:  1390837847.jpg]
میثاق جامعه مدنی با مسوولان محیط زیست برای آسمان آبی



تیموریان: از فرزندان فردا شرمنده‌ام

 
رویا تیموریان دومین سینماگری بود که به پشت تریبون رفت و با قرائت متنی با بیان اینکه میراث فرزندان ما چه خواهد بود‌، اظهار کرد: چگونه با فرزندانمان درباره آسمان آبی صحبت کنیم؟! بعد بخواهیم پنجره را ببندند و یا ماسک بزنند و یا برای آنها از نفس عمیق و یا آب آشامیدنی خوب صحبت کنیم در حالی که هیچ کدام از آنها وجود نداشته باشد.

وی افزود: برای فرزندانمان نباید از آب و هوا و زندگی صحبت کنیم تنها باید از آب و هوای سالم قصه‌ها تعریف کنیم. سال‌ها بعد هوای پاک، قصه‌ای تخیلی است و من از همین امروز از فرزندان فردا شرمنده‌ام.




هنوز در روزه سکوت هستم

 
احمدرضا درویش هم پیش از قرائت متنش با بیان اینکه از چند مساله‌ این جلسه حیرت زده شده است، گفت: می‌بینم که بعد از سال‌ها با فضایی روبرو هستیم که مردم می‌توانند حرف بزنند و مسوولین بشنوند. این برای من حیرت آور است و هنوز باور نمی‌کنم. هنوز تن لرزه‌های تعطیلی خانه سینما را فراموش نکردیم و هنوز در روزه سکوت هستم.



وی ادامه داد: نمی‌دانم کی می‌شود این روزه را افطار کرد؟! ممکن است، دیالوگ‌هایی که در این روزها می‌شنویم عملی شود.


این کارگردان با قرائت متنی آن را واگویه درونی‌اش عنوان کرد.




توحیدی: با فقدان شهروند مسوول مواجه هستیم

 
فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما در متنی که قرائت کرد مشکل امروز را فقدان شهروند مسئول خواند و گفت: شهروند غیرمسئول، فرافکنی می‌کند و می‌خواهد مشکلات را به گردن دیگران بی‌اندازد. اما مام میهن در حال زایش شهروند مسئول است.






سخنان جنجالی زیباکلام در سازمان حفاظت محیط زیست


 
صادق زیباکلام چهره شناخته شده و منتقد سیاسی در این همایش با اشاره به سخنان کامبیز نوروزی، حقوقدان، که پیش از وی از عدم حضور وزرا در این همایش با وجود وعده‌ حضورشان انتقاد کرده بود، اظهار عقیده کرد: بر خلاف آنچه آقای نوروزی گفته‌اند که اگر معاملات چندصدهزار دلاری قرار بود برگزار شود همه این مسئولان و وزرا حضور می‌یافتند باید گفت که ایشان اشتباه می‌کنند، اگر اینجا مثلا یک مراسم مذهبی بود و قرار بود شب خبر 20:30 آن را پخش کند همه وزرا در آن حضور پیدا می‌کردند.



وی ادامه داد: چون این برنامه مابه‌ازای چندانی برایشان ندارد دلیلی ندارد وقتشان را تلف کنند. باید پرسید چرا در جامعه ما توجه به محیط زیست باب نیست؟ و یا مثل کشورهای توسعه‌یافته که احزاب و NGO های محیط زیستی دارند چنین چیزهایی در کشورمان نداریم و یا اینکه چرا رهبران مذهبی و سیاسی، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و ائمه جمعه دغدغه محیط زیستی ندارند.



این استاد دانشگاه با بیان اینکه بی‌توجهی به محیط زیست در ایران ناشی از فقدان توسعه سیاسی است، افزود: اگر در جامعه ما توسعه سیاسی مانند سایر جوامع پیشرفته اتفاق افتاده بود، اینقدر مسائل زیست محیطی یتیم و بی‌صاحب نبودند که بنده مجبور شوم به دکتر ابتکار نامه سرگشاده بنویسم که تا جایی که مربوط به محیط زیست است صاحب نداریم.



زیباکلام در ادامه با اشاره به اصل 50 قانون اساسی مبنی بر عمومی بودن وظیفه حفظ و حراست از محیط زیست اظهار کرد: این قانون یعنی کشک! چرا که حاصل این قانون این می‌شود که وقتی جنگل‌های گرگان آتش گرفتند هلیکوپتر برای خاموش کردن آتش نداشتیم.



وی ادامه داد: درحالی که باید دید در سپاه، نیروی زمینی و نیروی هوایی و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی چقدر هلیکوپتر داریم که حتی یکی از آنها برای خاموش کردن آتش جنگل‌ها استفاده نمی‌شود.



این استاد دانشگاه ادامه داد: چقدر برای این نهادها بودجه صرف می‌کنیم، اما برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشک شدن رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و حل آلودگی هوا اقدامی نمی‌شود.



زیباکلام تاکید کرد: اشکال اساسی حل معضلات محیط زیستی کشور نبود متولی است؛ چرا که قانون آن را یک وظیفه عمومی تلقی کرده و بر خلاف آنکه همه چیز در این مملکت صاحب دارد محیط زیست بی‌صاحب باقی مانده .



وی در ادامه به ارائه راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدت برای حل چالش‌های زیست محیطی کشور پرداخت و گفت: ابتدا به عنوان یک راه حل بلندمدت باید کاری کنیم که محیط زیست در کشور متولی پیدا کند و این اقدام با بیدار کردن وجدان خفته اجتماعی انجام خواهد شد.



وی ادامه داد: همچنین باید در یک اقدام اساسی دست به کودتای رسانه‌ای بزنیم و پس از اینکه از این سالن بیرون رفتیم به هر کس که رسیدیم بگوییم که دریاچه ارومیه در آمریکاست؛ چون اگر در آمریکا بود در هفته یکی دو بار این موضوع جزو برنامه‌های پربیننده صدا و سیما می‌شد و تا کنون صدا و سیما ده‌ها مستند ساخته بود که خشک شدن ارومیه در آمریکا چه فاجعه بزرگی است.



این استاد دانشگاه افزود: در این حالت شبانه‌روز می‌گفتند چون خشک شدن دریاچه ارومیه مظلمه‌ای به سرخپوست‌ها و سیاهپوست‌ها محسوب می‌شود، سرمایه‌داران آمریکا حتی ککشان هم نمی‌گزد.



وی همچنین از حاضران در این همایش خواست که آنها نیز برای پیدا کردن یک متولی برای محیط زیست نامه‌های سرگشاده بنویسند.




سخنان وی چندین مرتبه به دلیل تشویق حاضرین همایش قطع شد.


[تصویر:  1390827568.jpg]
میثاق جامعه مدنی با مسوولان محیط زیست برای آسمان آبی


وعده ابتکار برای امضای میثاق‌نامه توسط هیئت دولت


معصومه ابتکار که سخنران آخر این همایش بود اظهار کرد: بر اساس تبصره‌ای که چهارشنبه گذشته در هیئت دولت تصویب شد عوارضی که از خودروهای آلاینده اخذ می‌شود برای توسعه زیر ساخت‌ها، حمل و نقل عمومی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و اجرای برنامه‌های هوای پاک استفاده خواهد شد.



وی دامه داد: امیدواریم برای اولین بار در هدفمندسازی یارانه‌ها، نگاه به محیط زیست را به عنوان یک نگاه محوری برای حل معضلات کشور داشته باشیم.






ارایه طرح "هوای پاک "به مجلس تا پایان هفته



معاون رئیس جمهور با اشاره به ارائه طرح هوای پاک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح به صورت یک لایحه ظرف دو روز آینده به مجلس پیشنهاد می‌شود که مجلس منتظر است قانونی روزآمد،‌ قوی،‌ موثر،‌ مبتنی بر آخرین اطلاعات فنی و نیازهای روز کشور تصویب کند.



رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اعتراضات جمعیت‌های مختلف حامی محیط زیست و حیات وحش که در سالن همایش حضور داشتند اظهار کرد: در عرصه سیاسی پس از انتخابات، فضایی به وجود آمده که مردم بتوانند حرف خود را بزنند و بدون ترس از عواقب، انتقادشان را مطرح کنند.



ابتکار ادامه داد: باید از خدا بخواهیم این فضای اعتماد و تدبیر به نتیجه منتهی شود و مطمئنم با فضایی که در این دولت به وجود آمده و بر اساس میثاقی که در روز اول دولت از کابینه گرفتم و یکی از بندهای آن میثاق حفاظت از سرمایه‌های طبیعی، انسانی و محیط زیست است اعضای دولت نیز به این مسئله پایبند باشند.



وی اضافه کرد: برای وفای به این میثاق در عمل مشکلات بسیار زیادی ایجاد شده است که برخی از این مشکلات به این دلیل است که جامعه مدنی قبلا فضایی برای گفتن مسائل خود نداشته است.



معاون رییس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر با مشکلات متنوع و بسیار گسترده‌ای در حوزه محیط زیست همچون خشکیدگی تالاب‌های هامون، ارومیه، بختگان، پریشان، شن‌های روان، ‌آلودگی هوای اهواز، آلودگی هوای اراک یا تهران داریم .



رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حل معضل آلودگی هوای شهر تهران نیز اظهار کرد: مشکلات تهران یا با وزش باد حل می شود یا با رفتن از این شهر.

ابتکار افزود: اگر بخواهیم از مشکلات تنوع زیستی بگوییم باید به گوزن زرد اشاره کنیم که با بیماری میاز مواجه شد یا پلنگ‌هایی که هر روز در اثر تصادف، بی فرهنگی و بی توجهی مردمان آن زیستگاه کشته می‌شوند و یا پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده‌ای که عده‌ای بخش‌هایی از آن را بخشیدند.



وی ادامه داد: همچنین مسائلی از جمله مشکلات مربوط به رودخانه‌ها، آلودگی‌ها و بی توجهی‌هایی که در توسعه اتفاق افتاده و امروز میراث‌دار توسعه ناپایدار هستیم.


معاون رئیس جمهور با اشاره به هنرمندان و دانشگاهیانی که در این همایش حضور داشتند، اظهار کرد: اگر بخواهیم محیط زیست حفظ شود این حرکت باید از درون فرهیختگان، نهادهای مدنی، جامعه مدنی و خود مردم ایجاد شود و این افراد باید بخواهند که مسئولین موضوع محیط زیست را در راس تصمیم گیری‌های خود قرار دهند.



وی درباره اقدامات عملی برای کاهش آلودگی هوا و داشتن آسمانی آبی که طی چند روز اخیر انجام شد، افزود: اولین گام توزیع سوخت استاندارد در سرتاسر شهر اراک بود اما با این حال وزارت نفت باید اقدامات بسیار بیشتری انجام دهد چرا که زیر ساخت‌های این طرح طی سالیان گذشته از بین رفته است.


وی تاکید کرد: باوجود همه مشکلات مصمم هستیم که بنزین استاندارد در سرتاسر ایران توزیع شود.




در دو سه روز آینده آب سالم برای اهواز تامین می‌شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت نیرو باید اقدامات زیادی در زمینه محیط زیست انجام دهد، اظهار کرد: یکی از وعده‌هایی که رئیس جمهور به مردم خوزستان دادند تامین آب شرب سالم برای شهر اهواز بود که به طور قطع یقین در دو سه روز آینده آب سالم برای این شهر تامین خواهد شد و امیدواریم که روزی برسد که همه شهرها و روستاهای کشور از آب سالم برخوردار بوده و فرهنگ استفاده صحیح از آن و تصفیه و بازیافت پس از مصرف آب را نیز داشته باشند.



رئیس سازمان محیط زیست در خصوص اقدامات وزارت صنایع برای کاهش آلودگی هوای شهرهای ایران گفت: وزارت صنایع کار جدیدی بر روی خودروهای برقی و هیبریدی آغاز کرده و سیاستی که دولت در حال حاضر در پیش گرفته ورود خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی است که اصلا آلودگی ندارند.



ابتکار ادامه داد: در پارک پردیسان از چند روز آینده به صورت نمونه از خودروی برقی استفاده خواهیم کرد.



وی در خصوص هدفمندسازی یارانه‌ها و تاثیر آن بر محیط زیست اظهار کرد: در تمام جهان یک یارانه بد داریم که الگوی مصرف را خراب کرده و همین یارانه باعث شده که ایران جزو کشورهایی باشد که بدترین الگوی مصرف و انرژی را در دنیا دارد و الان می‌توان گفت که چندین برابر صنعتی ترین کشورهای جهان که GDP بسیار بالایی دارند با نرخ توسعه بسیار پایینتر مصرف انرژی داریم.


معاون رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین در مصرف آب نیز جزو بدترین کشورها در هدردادن و آلوده کردن آب هستیم. چرا که یارانه‌ها به عنوان یک ابزار قیمتی از مهمترین وسیله‌ها برای کنترل و مدیریت قوی انرژی هستند که در ایران به شکل نامناسبی استفاده شده.



وی با اشاره به اقدام هنرمندان برای واگذاری یارانه‌هایشان برای احیای محیط زیست ایران اظهار کرد: این حرکت بسیار بزرگی بود که از طرف جامعه مدنی برای حل بحران محیط زیست کشور انجام شد.




منیژه حکمت میثاق‌نامه را خواند

 
درپایان این جلسه منیژه حکمت به قرائت میثاق‌نامه پرداخت و گفت: این میثاق‌نامه شامل به سه هزار امضاء اهالی سینما ‌، موسیقی و هنرهای دیگر است که امیدوارم به امضای وزیران مربوطه هم برسد.



وی پس از قرائت متن میثاق نامه آن را به امضای ابتکار و دیگر سینماگران و هنرمندان حاضر در جلسه رساند.



این تهیه‌کننده سینما اظهار کرد: این میثاق‌نامه را خدمت خانم ابتکار می‌دهم و امیدوارم وزرای ما شانه خالی نکنند و پاسخگوی این شرایط سخت زیست محیطی باشند.
امیر شهاب رضویان،‌ پگاه آهنگرانی‌، جابر قاسمعلی‌، سعید ابراهیمی‌فر‌ و حمید اعتباریان از دیگر سینماگران حاضر در این مراسم بودند.



در این مراسم نام رضا کیانیان در لیست سخنرانان بود که به جای وی بابک توتونچی دبیر جمعیت حرمت حیات سخنرانی خود را ایراد کرد و به ابتکار قول داد که همواره تشکل‌های زیست‌محیطی از وی حمابت خواهند کرد.



همچنین در این همایش مرتبا شعارهایی با محتوای لغو مجوز شکار،‌ دولت تدبیر و امید، محیط بان دنا را آزاد کنید، شکارچی با قاتل فرقی ندارد و ... توسط حاضران سر داده می‌شد و در پایان این همایش برخی از فعالان حقوق حیوانات با فریاد از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار پیگیری این موضوع شدند و چندین بار جمعیت‌های حامی حقوق حیوانات سالن همایش را به دلیل پرداختن به موضوع آلودگی هوا ترک کرده و پس از بازگشتن به سالن با پلاکاردها و بنرهای بزرگ مقابل سن تجمع کردند.


[تصویر:  1390864748.jpg]
میثاق جامعه مدنی با مسوولان محیط زیست برای آسمان آبی

[تصویر:  1390809811.jpg]
میثاق جامعه مدنی با مسوولان محیط زیست برای آسمان آبی


___________________
برداشت از: isna.ir
6 بهمن 92
عکس: محمدرضا ندیمی
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، amin ، MIRMOHAMADI ، P@RSA


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  موج سواری مسئولان سازمان محیط زیست و هموطنی که خسارت چوپان لرستانی را پرداخت کرد Neda Ariania 0 3,993 12-02-2014، 09:15 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  مسئولان باغ شیراز در یخ زدن پرندگان مقصرند Neda Ariania 0 3,131 25-01-2014، 02:24 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  امضای میثاق‌نامه جامعه مدنی با وزرای نفت، نیرو و صنعت برای حفظ محیط زیست Neda Ariania 0 4,082 25-01-2014، 10:17 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  فوری / میثاق مردم و دولت برای نجات محیط زیست، گونه های جانوری و طبیعت Neda Ariania 0 3,923 24-01-2014، 06:00 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  اظهارات متناقض مسئولان فدراسیون فوتبال behnam 0 2,515 15-01-2014، 11:47 PM
آخرین ارسال: behnam



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان