اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error





 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
ویدای شرقی eastern بهشتی paradisaea paradise vidua whydah

ویدای بهشتی شرقی / Eastern Paradise Whydah / Vidua paradisaea
19-10-2013، 12:25 PM,
#1
ویدای بهشتی شرقی / Eastern Paradise Whydah / Vidua paradisaea
نام علمی: Vidua paradisaea

نام عمومی: Eastern Paradise Whydah ( ویدای بهشتی شرقی )

خانواده: Viduidae

[تصویر:  1382209314.jpg]
ویدای بهشتی شرقی / Eastern Paradise Whydah / Vidua paradisaea


زیستگاه اصلی : بخش های شرقی و جنوبی آفریقا؛ از شرق سودان تا جنوب آنگولا

وضعیت بدنی: پرهای میانی دم پرنده نر بلند و کشیده اند و عامل اصلی تفاوت طول بدن جنس نر و ماده به شمار می روند. پرهای ماده قهوه ای خال خالی و زرد مایل به قهوه ای است و به پرهای پرنده نر در غیر فصل جفت گیری شباهت دارد و فقط کمی کدر تر و مات تر است.

طول بدن: نرها 38 سانتیمتر و ماده ها 15 سانتیمتر

وضعیت زندگی: غالبا" در دسته های کوچک، گرد هم جمع می شوند. پرنده نر در پرواز های اظهار عشق، در حالیکه پرهای مرکزی دم خود را تقریبا" با زاویه 90 درجه بالا می برد، پرواز می کند و گاهی در حالی که بال هایش را آرام به هم می زند، معلق در هوا نزدیک به پرنده ماده می ایستد. هر نر قادر است با 10 تا 12 ماده جفت گیری کند. نگهداری این پرنده در اسارت مشکل است و تنها دلیل آن هم نوع زندگی انگل وارش می باشد. برای هر نر معمولا" باید چند ماده در نظر بگیرید ( ترجیحا" سه یا چهار ماده ) و به هنگام تولید مثل هم برای هر ماده باید چند آشیانه " ملبا melba " همراه با میزبان آن فراهم کنید تا از بچه های ویدای بهشتی مراقبت کنند. توجه داشته باشید که دو ویدای بهشتی نر با هم به مبارزه خواهند پرداخت و این مبارزه تا مرگ یکی از آنها ادامه خواهد داشت.

شکار و تغذیه: معمولا" از دانه های روی زمین مثل جو ، ارزن و گندم و نیز از لارو حشرات تغذیه می کند.

تولید مثل: مانند دیگر ویداها این گونه نیز در تخم گذاری، انگل به شمار می رود و تخم های خود را در لانه پرندگان دیگر و معمولا" در لانه سهره های متعلق به خانواده چرب منقارها با نام علمی " Pytilia melba " معروف به " پایتیلیای بال سبز Green-winged Pytilia یا ملبا melba " می گذارد. جالب اینکه روی جداره دهان جوجه های ملبا ، نقش های پیچیده ای قرار دارد که والدین را تحریک می کند تا به آنها غذا بدهند. ارتباط این جوجه های انگلی و میزبان آنقدر زیاد شده است که جوجه های ویداها نیز نقوش دهانی مشابهی پیدا کرده اند. آنها همچنین می توانند صدا و قیافه جوجه های میزبان را تقلید کنند همانطور که ویداهای بهشتی نر هم قادرند صدای پایتیلیاهای بال سبز نر را تقلید کنند. لازم به ذکر است که جوجه های ویدای بهشتی از جوجه های میزبان درشت تر و پر سر و صدا تر هستند و به همین دلیل مادر و پدر رضاعی آنها به آنها با توجه بیشتری غذا می دهند تا به جوجه های خود.



برگرفته از:

کد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Long-tailed_Paradise_Whydah
www.honoluluzoo.org
صفحه مورد نظر در لینک بالا در دسترس نیست
The Encyclopedia of Animals به کوشش علی فاطمیان

ندا آریانیا / Friday 13 February 2009
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط shahab24


پیام‌های داخل این موضوع
ویدای بهشتی شرقی / Eastern Paradise Whydah / Vidua paradisaea - توسط Neda Ariania - 19-10-2013، 12:25 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان