امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
european meles گورکن badger اروپایی

گورکن اروپایی / European badger / Meles meles
16-06-2015، 05:08 PM,
#3
RE: گورکن اروپایی / European badger / Meles meles
این حیوان گروه زی، در گروه های خانوادگی و در حفره های زیر زمینی بزرگی با شبکه ای از راه ها و اتاقک ها و ورودی های متعدد، زندگی می کند. از این سیستم حفره ای، ممکن است نسل های متوالی استفاده کند و هر یک، اضافات یا تغییراتی در آن پدید آورند. موادی که برای پوشش اتاقک های خواب به کار می رود، شامل علف، یونجه و برگ درختان است که حیوان، آن ها را به این اتاقک ها حمل می کند و گاه صبح های زود به بیرون می برد و در معرض هوا قرار می دهد. در اطراف این حفره ها مناطقی برای بازی وجود دارد و محدوده قلمروی هر گروه با آبریزگاه هایی مشخص شده است. 


این گورکن ها معمولاً شب رو هستند و حوالی غروب از حفره های شان بیرون می آیند. موجوداتی بازیگوش اند و جوان ترها و بزرگسالان، با هیاهو و به شکلی افراطی جست و خیز می کنند. چنین بازی هایی، پیوندهای اجتماعی آن ها را تقویت می کند و در زندگی گروهی این جانوران، نقشی حیاتی ایفا می کند.


از کرم های خاکی و نیز جانوران کوچک، ریشه ها، انواع میوه ها به ویژه میوه های مغز دار تغذیه می کنند.



در تابستان ها که فعالیت های اجتماعی به اوج خود می رسد، جفت گیری می کنند اما باروری تخمک ها زمانی صورت می گیرد که پایان آن یا تولد نوزادان در فصل بهار انجام شود. هر نوبت بارداری 2 تا 4 نوزاد در بر دارد.


منبع: دائرةالمعارف حیوانات / نشر قاف
پاسخ
 سپاس شده توسط shervin ، Neda Ariania ، wrongturn


پیام‌های داخل این موضوع
RE: گورکن اروپایی / European badger / Meles meles - توسط P@RSA - 16-06-2015، 05:08 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان