امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
ocean اقیانوسی mola خورشیدماهی sunfish

خورشیدماهی اقیانوسی / Ocean Sunfish / Mola mola
09-09-2019، 12:27 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 11-09-2019، 09:20 PM، توسط Neda Ariania.)
#3
RE: خورشیدماهی اقیانوسی / Ocean Sunfish / Mola mola
خورشید ماهی اقیانوسی

این ماهی خارق العاده، عضوی از خانواده کوچک مولیده است که مطالعه زیادی در مورد آن صورت نگرفته است. این خانواده شامل 3 تا 5 گونه است.

این ماهی کاملاً برخلاف ماهی های دیگر، بدنی حلقوی دارد که تقریباً به طور ناگهانی به یک حاشیه چین دار جالب منتهی می شود. این چین شامل مجموعه ای از پرده هاست که دمی تغییر یافته را به وجود می آورد. هر دوی باله های عقبی و مقعدی، قاعده هایی کوتاه دارند و افراشته اند و تقریباً نزدیک انتهای بدن قرار دارند. باله های سینه ای این ماهی گرد هستند اما بدون باله های لگنی است. دهانش نسبت به بدن این ماهی بزرگ، کوچک است و شامل دو دندان در هر یک از آرواره هاست که با هم یکی شده اند و منقاری قوی را پدید می آورند.

این ماهی بیشتر از موجودات پلانکتونی کوچکی مانند توتیاهای دریایی و ژله ماهی های شانه ای تغذیه می کند ولی سخت پوستان و ماهی ها را نیز می خورد.

هر چند بسیارند و توزیع گسترده ای دارند، زیاد شناخته شده نیستند. چنین تصور می شود که در آب های سطحی خود را زیر آفتاب گرم می کنند و به همین علت به این نام خوانده می شوند، اما ماهی هایی که در حال آفتاب گرفتن مشاهده می شوند، ممکن است مریض باشند یا قادر به حرکت نباشند.



منبع: دائرةالمعارف حیوانات / نشر قاف
پاسخ
 سپاس شده توسط wrongturn ، Neda Ariania ، shervin ، رزا ، soheil124 ، AlirezA M


پیام‌های داخل این موضوع
RE: خورشیدماهی اقیانوسی / Ocean Sunfish / Mola mola - توسط P@RSA - 09-09-2019، 12:27 PM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان