امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0

[-]
کلمات کلیدی
اسکلت giant انسان غول skeleton پیکر of the mystery معمای

معمای اسکلت انسان غول پیکر Mystery of the Giant Skeleton
13-11-2013، 07:17 PM, (آخرین ویرایش در این ارسال: 13-11-2013، 09:13 PM، توسط Neda Ariania.)
#1
معمای اسکلت انسان غول پیکر Mystery of the Giant Skeleton
[تصویر:  1384408219.jpg]


تصویر فوق مربوط به اسکلت غول پیکری هست که ظاهراً طبق اخباری که از طریق رسانه های هند، بنگلادش و بسیاری کشورهای دیگر منتشر شد، در کویری ناشناخته طی کاوش های باستان شناسی کشف شده بود. در تصویر دو محقق هم مشاهده می شوند که در نزدیکی محل کشف اسکلت ایستاده اند. به راحتی می توان بزرگی جثه اسکلت را با وجود انسانی که کنار جمجمه آن ایستاده است، درک کرد.



طی گزارش هایی که از اینترنت درباره این کشف منتشر شد، اعلام شد که این اسکلت، جایی در بیابان های غرب هند یافت شده است و نیز اعلام شد که تنها تیم ملی حفاری جغرافیایی حق بازدید از پایگاه را دارند و پایگاه توسط ارتش هند محاصره شده است.


به دلایلی ناشناخته، تمام اطلاعات این کشف مخفی ماند. با اینحال گفته شد که لوحی سنگی هم با اسکلت یافت شده که روی آن به زبان سانسکریت حجاری شده است. ظاهراً کتیبه رمزگشایی شد و مشخص شد که حاوی نوشته ای با این مضمون است: " در عهد باستان غول هایی زندگی می کردند که آنها را Rakshasas می نامیدند. آنها از دستورات الهی سرباز می زنند و به همین دلیل از بین می روند. "


البته در اساطیر هند درباره Rakshasas صحبت شده است که بر جنگل ها حکمفرمایی می کردند. آنها بر کشوری به نام لانکا حکومت می کردند تا اینکه قدرت خدایان را به چالش کشیدند. در نتیجه براساس حماسه رامایانا، پادشاه Rakshasas توسط ویشنو که از خدایان بود کشته شد.


برخی افراد تصور کردند که این کشف، واقعیت داستان های اساطیری هندو را ثابت می کند. پس ارسال ها دراین ارتباط در اینترنت رو به فزونی گذاشت بدون اینکه حقیقت ماجرا تأیید شده باشد و البته به همان نسبت، مردم هم این اخبار را بسیار جدی گرفتند.


نسخه جدید داستان هم در 22 آوریل 2004 در روزنامه های بنگلادش به چاپ رسید. اینبار ضمن چاپ مجدد عکس، شخصی به نام سالم علوی Saalim Alvi ادعا کرده بود که تصویر متعلق به پایگاه حفاری در جنوب شرقی عربستان سعودی است. ظاهراً گروه کاوشگر آرامکو عربستان طی حفاری در جستجوی گاز طبیعی این اسکلت را در بیابان یافته بودند. در این نسخه از داستان هم البته لوح سنگی وجود داشت اما اینبار به زبان عربی که نشان می داد اسکلت متعلق به مردی از قوم عاد است.


قوم عاد (بر طبق آیات قرآن) از نسل نوح بودند. آنها به حدی قوی و غول پیکر بودند که می توانستند با یکدست درختان را از ریشه درآورند. اما این قوم از دستورات الهی سرباز زدند و در نهایت معدوم شدند.


محل زندگی آنها Rab-ul-Khaale نام داشت که به معنی جای خالی است. این محل توسط نیروهای نظامی عربستان محاصره شد و ادعا شد که تصویر فوق هم با یک هلیکوپتر نظامی ارتش گرفته شده است.


این داستان هم بی آنکه تأیید شود، از طریق مجلات و روزنامه ها در سراسر جهان منتشر شد.



اما بعد...



کارشناسان به عکس مشکوک بودند و تصور می کردند که ممکن است دستکاری شده باشد. در حقیقت مشاهده تصویر از نزدیک، زوایای متفاوت و شدت های مختلف نور را نشان می داد. سایه طولانی در جلوی جمجمه با سایر سایه ها مطابقت نداشت. نسخه بسیار بزرگ از عکس این فرضیه را به اثبات رساند که تصویر با کنار هم قرار دادن عناصر مختلف، بازسازی شده است. به نظر می رسید که تصویر پایگاه حفاری معتبر باشد اما تصویر اسکلت به آن اضافه شده بود. طی جستجوهای بیشتر، عکس اصلی پیدا شد:


[تصویر:  1384386429.jpg]



این عکس در 16 سپتامبر سال 2000 در یک پایگاه حفاری در خارج از هاید پارک نیویورک گرفته شده بود. جایی که گروهی از طرف دانشگاه کرنل برای تحقیقات فسیل شناسی به آنجا اعزام شده بودند.


گروهی بیش از 60 دانشمند، دانش آموز و داوطلب بر روی اسکلت (نه یک انسان غول پیکر) که یک ماستودون تحقیق می کردند. در حقیقت آنچه آنها یافته بودند، کامل ترین فسیل ماستودون / Mastodon / Mammut تا آن زمان بود که بین 10 هزار تا 14 هزار سال قبل زندگی می کرده است.



نکته جالب توجه: تصویر عاج فیل که در گوشه پایین سمت راست تصویر دیده می شود، در تصویر دستکاری شده انسان غول پیکر هم قابل مشاهده است.


عکس دستکاری شده هم که به زعم برخی اشاره به اساطیر هندو یا اسلامی داشت، تنها عکسی بود که به سادگی در یک مسابقه هنری مربوط به سایت Worth1000.com شرکت داده شده بود: worth1000.com/entries/18533/giants




برگرفته از:

کد:
http://www.rationalistinternational.net/article/20041001_en.html

ندا آریانیا / Friday 28 December 2012
[تصویر:  1381817162.gif]
___________________________________________________________
[تصویر:  star.gif] قوانین سایت رازبقا
[تصویر:  star.gif] قابل توجه نویسندگان، مولفین و مترجمین انجمن
___________________________________________________________
emoticon-object-040 وب سایت رازبقــــــــا یک دانشنامه آزاد است با موضوع جانوران، گیـــــاهان، طبیعت و محیط زیست و پروفایل های اطلاعاتی این وب سایت توسط اعضای آن گردآوری و ترجمه شده اند، پس به پاس تلاششــــــان اگر قصد استفاده از مطالب را در پایگاه خود داشتید، ذکر منبع و درج لینک را فراموش نفرمایید. افراد خاطی بر اساس قانون جرائم رایــــــانه ای با "پیگرد قانونی" مواجه خواهند شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Am!r ، amin ، wrongturn ، AlirezA M ، shamim ، aseman ، رزا ، P@RSA
16-08-2019، 09:24 PM,
#2
RE: معمای اسکلت انسان غول پیکر Mystery of the Giant Skeleton
خیلی جالب بود. منم جند بار با عکس هایی مثل این توی نت مواجه شدم که خیلی تا مدتی ذهن منو مشغول کرده بودن. ممنون
پاسخ
 سپاس شده توسط AlirezA M ، aseman ، رزا


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جیگانتوپیتکوس، میمون عظیم الجثه / Giant ape / Gigantopithecus Neda Ariania 0 7,022 01-08-2014، 09:33 AM
آخرین ارسال: Neda Ariania
  انسان دانا ، هومو سپينس / knowing human / Homo sapiens Neda Ariania 0 4,813 12-11-2013، 01:27 PM
آخرین ارسال: Neda Ariania



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان