راز بقا
دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده به پارک پردیسان تهران منتقل شدند - نسخه‌ی قابل چاپ

+- راز بقا (http://www.raazebaghaa.org/forum)
+-- انجمن: حمایت از حیوانات (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=46)
+--- انجمن: اخبار حیات وحش و محیط زیست ایران (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=48)
+--- موضوع: دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده به پارک پردیسان تهران منتقل شدند (/showthread.php?tid=1780)



دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده به پارک پردیسان تهران منتقل شدند - behnam - 04-12-2014

دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده به پارک پردیسان تهران منتقل شدند
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دلبر و کوشکی دو یوزپلنگ آسیایی نر و ماده که مدتهاست در میاندشت خراسان شمالی و خارتوران سمنان در اسارت زندگی می کنند طی دو شب گذشته به پارک پردیسان تهران منتقل شدند.
کوشکی شب گذشته (سه شنبه ۹۳/۹/۱۱) از خراسان شمالی و دلبر امشب (چهارشنبه ۹۳/۹/۱۲) از سمنان به تهران انتقال یافتند.
این دو یوزپلنگ که سال ها بصورت جداگانه و در شرایط اسارت نگهداری می شدند به سایتی که از قبل در محوطه پارک پردیسان تهران در نظر گرفته شده انتقال یافته و بزودی برای نخستین بار با یکدیگر روبرو می شوند.
در حال حاضر کوشکی (یوزپلنگ نر) از سال ۱۳۸۶ حدود ۷ سال و دلبر (یوزپلنگ ماده) از سال ۱۳۹۰ حدود ۳ سال است که بصورت جداگانه و در اسارت نگهداری می شوند.
انتقال این دو یوز به تهران بر خلاف سیاست اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر شفاف سازی مسائل این حوزه، در حالی بصورت کاملا مخفیانه صورت گرفته است که مشخص نیست چرا دوستداران محیط زیست و رسانه ها که مدتهاست پیگیر وضعیت دلبر و کوشکی بوده و در انتظار انجام طرح تکثیر در اسارت یوزپلنگ آسیایی هستند نباید از این اقدام باخبر شوند!
به خبرنگار این پایگاه خبری که امشب از مدتی پیش از رسیدن گروه حامل یوز ماده از سمنان به تهران در محل پارک پردیسان حاضر بود نه تنها اجازه تهیه عکس و گزارش که حتی اجازه حضور در محل سایت داده نشد و وی با دستور مدیر پروژه یوزپلنگ آسیایی بوسیله خودروی حراست سازمان به بیرون از محدوده سایت هدایت شد.
منبع :

کد:
http://www.iew.ir/1393/09/12/31448