راز بقا
مروت و گذشت جانوران - نسخه‌ی قابل چاپ

+- راز بقا (http://www.raazebaghaa.org/forum)
+-- انجمن: مطالب عمومی در ارتباط با جانوران، گیاهان، طبیعت و محیط زیست (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=382)
+--- انجمن: نطق و شعور جانوران (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=395)
+--- موضوع: مروت و گذشت جانوران (/showthread.php?tid=1725)



مروت و گذشت جانوران - Neda Ariania - 22-06-2014

.
دو حیوان همجنس که با هم کشتی بگیرند و یا به ستیز برخیزند، به محض اینکه حیوان مغلوب، فرار کند یا تسلیم شود، جنگ خاتمه خواهد پذیرفت و حیوان پیروز، خون حیوان مغلوب را نخواهد ریخت. به این معنی که اگر طرف مغلوب، حرکتی کند که علامت شکست باشد، دشمن او از حمله خودداری خواهد کرد.

این گذشت حیوانات نسبت به همنوع خود، علت زیست شناسی دارد؛ بیشتر اوقات حیوان مغلوب جوان است و به او فرصت داده می شود که زندگی کند و دفعات دیگر، شانس خود را بیازماید.

_____________________
کتاب نطق و شعور جانوران
تألیف عباسعلی محمودی


سگ و گرگ - Neda Ariania - 22-06-2014

سگ یا گرگی که در مبارزه و دعوا شکست می خورد، سر خود را خم می کند و گلویش را در برابر دشمن می گیرد. دشمنش می تواند با یک ضربت دندان، کار او را بسازد ولی لحظه ای تأمل می کند و بعد حیوان را رها کرده، می رود.

در حقیقت حیوان مغلوب با عرضه نمودن حساس ترین قسمت بدنش به حریف، اعتراف به شکست می کند. گرگ ها و سگ ها اینطور رفتار می کنند.


مرغابی های دریائی - Neda Ariania - 22-06-2014

بعضی از حیوانات به طور واضح نشان می دهند که دیگر قصد ادامه نزاع را ندارند. مثلاً مرغابی های دریایی، سرشان را به اندازه یک زاویه 180 درجه از سر حریف دور می کنند و یا اینکه منقارشان را که تنها سلاح جنگی آنهاست به داخل بال ها فرو میبرند.


مارمولک دریائی - Neda Ariania - 22-06-2014

مارمولک دریایی در برابر دشمن غالب خود، به پشت می خوابد و پاهای خود را از هم دور می کند و در حالی که مانند سگ آبی بر زمین می خزد، از او دور می شود.


خروس - Neda Ariania - 22-06-2014

هنگامی که خروسی شکست می خورد و نمی تواند فرار کند، سرش را در سوراخی تاریک و یا در سطل یا جعبه ای فرو میبرد.