راز بقا
کشف محموله قاچاق حاوی ۹۰ بلدرچین وحشی از دو تبعه افغان در شهرستان خاتم - نسخه‌ی قابل چاپ

+- راز بقا (http://www.raazebaghaa.org/forum)
+-- انجمن: حمایت از حیوانات (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=46)
+--- انجمن: اخبار حیات وحش و محیط زیست ایران (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=48)
+--- موضوع: کشف محموله قاچاق حاوی ۹۰ بلدرچین وحشی از دو تبعه افغان در شهرستان خاتم (/showthread.php?tid=1585)



کشف محموله قاچاق حاوی ۹۰ بلدرچین وحشی از دو تبعه افغان در شهرستان خاتم - behnam - 16-04-2014

کشف محموله قاچاق حاوی ۹۰ بلدرچین وحشی از دو تبعه افغان در شهرستان خاتم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر عبور قاچاقچیان پرندگان وحشی از استان فارس به مقصد یزد، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان خاتم با همکاری نیروهی انتظامی این شهرستان اقدام به ایجاد پست ایست و بازرسی در محور اصلی خاتم به یزد نمودند.

[تصویر:  1397712420.jpg]

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاتم در این باره گفت: مامورین حین کنترل خودروهای عبوری به یک پژو پارس مشکوک شده و در جریان بازرسی از داخل این خودرو تعداد ۹۰ عدد بلدرچین وحشی کشف و ضبط گردید.

فتح اله حیدری افزود: در این رابطه ۳ نفر که دو نفر اصلی تبعه کشور افغانستان بودند دستگیر و به همراه پرونده تخلف تحویل مقامات قضایی شدند.

متهمین پس از پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز ۹۰ قطعه بلدرچین وحشی، تا رسیدگی و تکمیل تحقیقات با دستور دادستان روانه زندان شدند.

حیدری گفت: مجرمین در بازجویی های اولیه اعلام نمودند پرندگان کشف شده در استان فارس صید شده و قرار بوده است از مسیر یزد به مناطق مرزی منتقل و بصورت قاچاق از کشور خارج شود.

برخی از افغانها بر اساس سنتی ناپسند پس از صید بلدرچین وحشی به برپایی جنگ های خونین بین پرندگان و شرط بندی بر سر این موضوع اقدام می کنند و در این میان برخی از بلدرچین های بزرگ جثه و تهاجمی که در جنگ ها موفق شوند با قیمت های بسیار گزافی خرید و فروش می شوند.


[تصویر:  1397703975.jpg]

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاتم اظهار داشت: از تعداد ۹۰ بلدرچین وحشی کشف شده ۷۰ قطعه که به لحاظ سلامت در شرایط مناسبی بودند در زیستگاه های طبیعی شهرستان خاتم رهاسازی شدند و ۲۰ عدد از بلدرچین ها به دلیل شرایط نامناسب نگهداری آسیب جدی دیده و متاسفانه اکثر آنها تلف شده اند.


منبع :

کد:
http://www.iew.ir/1393/01/27/23755