راز بقا
آخرین نسخه "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" از سوی IUCN منتشر شد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- راز بقا (http://www.raazebaghaa.org/forum)
+-- انجمن: حمایت از حیوانات (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=46)
+--- انجمن: اخبار و مطالب خواندنی درباره حیوانات و حیات وحش جهان (http://www.raazebaghaa.org/forum/forumdisplay.php?fid=49)
+--- موضوع: آخرین نسخه "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" از سوی IUCN منتشر شد (/showthread.php?tid=1287)



آخرین نسخه "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" از سوی IUCN منتشر شد - Neda Ariania - 09-02-2014

آخرین نسخه "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" از سوی IUCN منتشر شد


به همت اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) ویرایش جدید "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" منتشر شد.


[تصویر:  1392023661.jpg]


ویرایش جدید "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" که مجموعه‌ای از 52 مطالعه انجام شده در پروژه‌های احیای گونه‌ها در سراسر جهان است به تازگی به همت اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) منتشر شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، آخرین ویرایش مجموعه "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" که از سوی IUCN منتشر شده، در برگیرنده 52 مورد پژوهی در پروژه‌های احیای گونه‌هاست. این مجموعه فعالیت‌های متنوعی از برنامه‌های احیای مانگروها و عنکبوت‌ها تا احیای ماهی‌های قزل‌ آلا و گربه‌های دم کوتاه را در برمی‌گیرد.

احیای گونه‌ها به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که طی آن متخصصان حیات وحش و محیط زیست، با استفاده از شیوه‌های حفاظتی، جمعیت جانوران و گیاهان بومی یک منطقه را که دچار کاهش شدید یا انقراض شده‌اند، به وضعیت عادی و پایدار باز می‌گردانند. این جمعیت احیا شده یا در محیط‌های حفاظت شده پرورش یافته‌اند یا از نقاط دیگر به این مکان آورده شده‌اند.

ویرایش جدید این مجموعه یک بازبینی جذاب از پروژه‌های احیای گونه‌ها ارائه می‌دهد که با هدف بازآفرینی تنوع زیستی اجرا شده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین این پروژه‌ها، برنامه احیاء گوزن‌های گونه "پیردیوید" (Elaphurus davidianus) در چین است. این پروژه شامل احداث پارک‌ها و مراکز طبیعی حفاظت شده فراوان در سراسر چین می‌شود که اکنون در برخی از این مراکز جمعیت این گوزن‌ها حتی از ظرفیت موجود نیز فراتر رفته است. پروژه جذاب دیگر، برنامه کاشت درختان "مانگرو" در دلتای "ایندوس" است.

در این برنامه پاکستان توانست با کاشت 800 هزار نهال "مانگرو" طی 24 ساعت رکورد تازه‌ای را خلق کند. در این برنامه 300 داوطلب از جوامع مختلف ساحلی حضور داشتند. از دیگر پروژه‌های قابل توجه انجام گرفته که در این کتاب به آنها اشاره شده می‌توان عملیات رهاسازی "اورانگوتان بورنئویی" به حیات وحش مالزی را نام برد.

بر اساس گزارش اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، هر یک از پروژه‌های ذکر شده در این کتاب از نظر میزان موفقیت خود در درجه‌های: بسیار موفق، موفق، تقریبا موفق یا ناموفق رده‌بندی شده‌اند که در آنها توضیحاتی نیز درباره دشواری‌های اجرای این طرح‌ها و دستاوردها و آموخته‌های حاصل از آن ارائه شده است.

انتشار این کتاب با حمایت مالی آژانس محیط زیست ابوظبی (EAD) و "موسسه جانورشناسی دنور" (DZF) میسر شده است.

___________________
برداشت از: mohitzist.ir


RE: آخرین نسخه "چشم‌انداز جهانی احیای گونه‌ها" از سوی IUCN منتشر شد - Am!r - 09-02-2014

(09-02-2014، 10:16 AM)Neda Ariania نوشته است: .....انتشار این کتاب با حمایت مالی آژانس محیط زیست ابوظبی (EAD) و "موسسه جانورشناسی دنور" (DZF) میسر شده است.

.......نگرانی مکزیکی‌ها از کاهش پروانه‌های سلطنتی در کشورشان



و......



قصاب روباه فقط 100 هزار تومان جریمه شد!!!:

حکم فردی که در دادگاه بدوی به دلیل زخمی کردن یک روباه، شکنجه، سربریدن و انتشار فیلم آن به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده بود
به دلیل شرایط متهم و جایگاه اجتماعی وی در دادگاه تجدید نظر به ۱۰۰ هزار تومان جریمه کاهش یافت!!!
.



((بدون شرح))